Hemvändarn

Wednesday, February 08, 2012

Sånt som sagts och hänt

Irriterande åkomma
Liam: Mamma, kommer du ihåg när jag fick en retsticka i fingret? Det gjorde ont.

Inga invanda könsroller
Freja har en klänning på sig. Liam kommer på:
Liam:  När den blir för liten kan Lyra eller Theo få den
Freja:  Ja!
Jag: Men vem tycker ni passar bäst i klänning?
Liam och Freja: Theo! Nej, Lyra... Theo dreglar så mycket!

Het mat
Vi pt assade på att äta kyckling i jordnötssås ikväll när Per inte var hemma. Mycket vatten dracks... - Starkt, starkt, tyckte barnen =)

PIM
Praktisk IT- och mediekompetens. En kurs jag går nu. Ja, det känns som att jag kommer klara den!

ÖLI
Fått många sjukintyg för Freja. Det krävdes dock en googlesökning för att förstå språket.

Jobbet går bra
Ja, det känns bra. Jag känner mig lugn trots att det är mycket att göra och ansvara för och trots att (eller tack vare) jag är borta mycket. För tillfället har jag koll på läget och känner att jag hinner med det jag vill hinna med.

Träningen
Får påminna mig om att inte ha dåligt samvete över att träningen uteblivit i snart två veckor på grund av sjukdom. Men det känns jobbigt när en liten bacill sätter stopp och inte vill ge med sig - blä!

Helger, fina helger
Har haft ett gäng underbara helger i följd. Vackert väder, skidåkning, pulkaåkning, tid med nära och kära, god mat och gott om sömn. Vad mer kan man önska?

1 Comments:

Anonymous Theos mamma ;-) said...

Fast han dreglar bara emellanåt ;-)
ÖLI hade jag kunnat hjälpa dig med!
Själv fick jag fel kod när jag bröt revbenet och hade inte läkaren upptäckt det, skulle försäkringskassan ha "stämplat" mig med kronisk Fibromyalgi! Hemska tanke!

9:54 AM  

Post a Comment

<< Home