Hemvändarn

Monday, November 10, 2008

Dop. packa lådor och lite sol

Vilken tur! Datorn självsparade mitt inlägg innan den bestämde sig för att lägga av häromdan. Detta har hänt sen sist:

I helgen var vi på dop för charmigaste lilla Neona. En hel del barn i låg ålder gjorde att tillställningen blev allt annat än långtråkig. Och huvudpersonen själv sken som en sol hela tiden. Det är alltid lika kul att få närvara vid sådana här högtider och det brukar ofta innebära att man får träffa människor man inte träffar så ofta annars, så även denna gång då Andreas, Charlott och lilla Leona kom på besök. Även Ellenor var här och uppvaktade Neona.

Hemma har vi fullt upp med förberedelser inför flytten. Lådorna går åt och fylls på löpande band, förseglas och ställs på höjd så inte Liam får för sig att plocka ur dem igen =) Nu börjar det verkligen närma sig och det känns som vanligt både jobbigt och roligt. Jobbigt eftersom det kommer innebära en hel del jobb innan vi känner oss klara, men annars bara kul. Känner mig inte det minsta sentimental över att lämna den här lägenheten. Faktum är att den enda lägenhet jag verkligen saknat är min charmiga lilla etta jag lämnade efter mig i Gävle för två och ett halvt år sedan.

Solen har lyst och gjort de sedvanliga utevistelserna betydligt trivsammare än de dagar det regnar och blåser. För ute måste vi vara en stund varje dag, annars kryper både jag och Liam på väggarna!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoppas flytten i helgen har gått bra! Kram Ellenor

10:27 AM  

Post a Comment

<< Home