Hemvändarn

Monday, July 10, 2006

Prästen var galen!

Tillbaks i norr efter en härlig helg i Stockholmstrakten. En intressant upptäkt är att en AC-lös bil kan förvandla vilken resa som helst till misär. Att vi dessutom valde de två varmaste dagarna att resa på underlättade inte den stackars hårt arbetande bilens arbete att svalka oss. Ni förstår säkert att den, trots hårt arbete, gjorde ett uselt jobb. För två veckor sen sa vi att vi kunde klara oss utan AC på vår (blivande) bil, nu vet vi bättre...

Helgen innebar, förutom dop, även släktsammankomst vilket alltid är roligt. Detta stämmer dock inte för alla har jag förstått, men min släkt är trevlig. Massa god mat och full service för oss eftersom vi inte träffas så ofta. Sen var det ju extra trevligt att äntligen få träffa den lilla person som helgens festligheter var tillägnad.

Dopet var kort och svalt... Otroligt skönt att få smita ifrån högtrycket och njuta av den svala luften i kyrkan. Jag och min kusin (som kompade på gitarr) hade bestämt att vi skulle träffas en timme innan och hinna köra igenom sången ett par gånger. Nu blir det sällan som man tänkt sig när kombinationen kusin H och tid är inblandade. Väldigt hastigt och lustigt hann vi iaf spela och sjunga en gång innan det var dags för doppning. Tur att man kan kan ge ett lugnt intryck. Det gick bra att sjunga trots en djup (men diskret) hulkning efter att jag råkat möta min kusins tårfyllda blick. Hon däremot klarade inte ens av att läsa dopkortet där jag hade skrivit en del av sångtexten som minne. Så är det när tårkanalerna fungerar utomordentligt!

För att återgå till dagens rubrik. Det var en mycket speciell man som höll i dopet. Väldigt flummig och alltför cool för att det skulle kännas riktigt proffsigt. Jag tycker att det är jättebra med präster som är jordnära och "vanliga" men den här gick lite till överdrift. På det hela taget gick det såklart bra trots att han (fångad på film) återlämnade barnet till föräldrarna med en djup suck.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag har ätit en hel del smultron - mums! Håller på ladda inför målning av köket. Det regnar idag så det känns skönt att ha lite inomhusaktiviteter att tillgå.

Vi hörs!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HALLÅ! Roligt att hitta din sida! Det är mycket man behöver uppdatera...hela tiden! Tiden bara går och folk slutar plugga, börjar jobba, flyttar...you name it! Nooo! Vi är vuxna!!!
Ha de!
Hej so long
Kram Mari

6:19 AM  
Blogger Zakko said...

Kul att du har hittat hit! Hoppas allt är bra med dig oxå. Du får skriva och berätta lite. Kram tillbax

2:16 PM  

Post a Comment

<< Home