Hemvändarn

Thursday, March 13, 2008

En arbetsam dag

Igår var det fullt upp. Hade fått en natt med hyfsat bra sömn och kände mig pigg och inspirerad till arbete. Mina (ja, jag kallar dem mina av en anledning) blommor har sett ganska hängiga ut under en längre tid och var i stort behov av lite omsorg. Därför drog jag fram blomjord och nya krukor och skred till verket. Att plantera om blommor är en ganska kladdig historia som den är. Men med en bebis som blir allt vidlyftigare i sin gåstol är det ännu värre! Precis när händerna var som djupast nedgrävda i jorden hör jag ett skrammel från vardagsrummet. När jag kommer in ligger duken på golvet och Liam sitter, stolt som en tupp, med en av ljuslyktorna i händerna.

Nej, vi har tydligen inte hunnit barnsäkra lägenheten. Kanske är det för att hans intresse för att utforska ALLT kommit lika plötsligt som en blixt från klar himmel. Allt farligt har vi självklart tagit bort eller flyttat utom räckhåll (med god marginal). Nu återstår bara att plocka undan, ställa högt eller sätta fast de saker vi av olika anledningar faktiskt vill ha kvar. Blommorna, de ser jättefräscha ut idag!

2 Comments:

Blogger Presentation said...

Hej på er!

Hoppas ni mår bra. Vilken coool mössa Liam fått. Så han åker oxå runt i gåstolen läste jag, samma m Anton, han tjöt av glädje första gången han tog sig fram i den, skiner som en sol varje gång, men det gäller att se upp... de får så långa armar helt plötsligt hihi. Vi har varit inne hela denna vecka då Alva blev magsjuk i början av veckan, och nu i slutet av veckan så fick Anton feber o snuva...phu..den ena sjukdomen avlöser den andra, men som tur är så har han peppar peppar inte fått Alvas sjuka.

Ska ni ngt på öppna förskolan till veckan? tänkte om du vill att jag tar med mig ngn scarves? Bara säg till isåfall..och känn inget köptvång bara för att du funderade, men om så jag tar så gärna med eller möter dig på stan ngn dag.. Bara vi håller oss friska så :-)

Ha en riktigt mysig helg,solen sken nyss ,hoppas på fint väder!

kram Angelica & Anton

1:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehehe gamla minnen kryper sig på. Skönt när man kan börja plocka fram inredningen igen =). Duktig du är....jag har också en blomma som behöver planteras om....för ett år sedan... du är såååååå välkommen. Var över på frösön en sväng idag å hämta nå grejjer. Där har jag inte varit sedan i söndags nu så blommorna där såg inte alls återupplivbara ut. Pär går på banan att dom får dö åsså köper man nya en gång i månaden typ. Han sa att han var händig med blommor när vi träffades =/...öhm...

6:00 AM  

Post a Comment

<< Home