Hemvändarn

Thursday, March 20, 2008

Snabb som blixten

Medan Liam sover sitt förmiddagspass brukar jag oftast passa på att äta frukost i lugn och ro framför TV:n. Ibland smyger sig pysseljäveln i mig fram och jag hinner åstadkomma:
  • Två dregelscarves till Liam.
  • Baka bröd
  • Plantera blommor
  • Blogga
  • Ringa diverse nödvändiga samtal
  • Städa undan efter mig och Liam (Pers grejer sparkar jag bara lite på...)
  • Titta på pluttbilder av Liam
Inte allt på en gång, men jag blir oerhört imponerad av mig själv ibland! Idag var stackars Liam så trött att han höll på somna i grötskålen. Och igår fick han ett skrattanfall på skötbordet när jag stod och viftade med en (ren) blöja. För övrigt passade han på att bajsa lite på golvet när jag vände ryggen till. Det är många nya situationer man ställs inför som nybliven förälder. Jag och Per satt och nynnade med till Mosters trudelutter i bilen på väg hem i söndags. Liam... han sov gott i baksätet. Hmm, knappast något man för två år sedan trodde skulle hända!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home