Hemvändarn

Friday, April 04, 2008

En lååång lista

1. Vilken svordom använder du mest?
Fan...

2. Äger du en iPod?
Nej, men en kass mp3-spelare

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Har faktiskt ingen!

4. Hur många resväskor äger du?
En liten en

5. Använder du flip-floppar?
Nej mina fötter vägra såna. Men jag har ett par Floppa-tofflor...

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Affärn

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jämnt lopp

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Lyckades se hela Lars and the Real Girl - charmig

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Om ledighet betyder på egen hand skulle jag spendera dagen med en kompis

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa till Thailand

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, fast helt obefogat!

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Har gjort det under en väldigt kort del av mitt liv. Nu går det av sig själv, vare sig jag vill eller inte.

13. Vilken skiva ligger i din CD-spelare just nu?
Mosters trudelutter

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Elvis (Presley alltså)

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Det kan jag väl inte berätta! Förresten så har jag inte fått höra nån hemlighet...

16. När var senast någon stötte på dig?
Beror på hur man uttalar det...

17. Vad åt du till middag senast?
Sallad med makrill, avokado, oliver, bönor och massa annat gott.

18. Använder du huvtröjor?
Det var längesen, men jag tror jag har nån enstaka i min ägo.

19. Kan du vissla?
Japp!

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Per

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Virvelvinden

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Självklart

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
063

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Mycket

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Nja, sådär. Lillänge, bedöm själva.

26. Hur många syskon har du?
En bror.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Inte så ofta.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Dirty Dancing

29. Äger du några popband t-shirts?
Tror inte det, kanske har en Nirvana-tröja kvar nånstans.

30. När flög du senast?
Till Stockholm i november

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fem

32. Läser du för skojs skull?
Hur läser man annars?

33. Pratar du några andra språk?
Bebisspråk, engelska och sjörövarspråk

34. Diskar du din egen disk?
Vem skulle annars göra det?

35. Har du gråtit offentligt?
Ja

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Min är bärbar men jag använder nästan alltid den andra som står stilla som bara den!

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Alldeles för ofta

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Faktiskt inte

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Varför nöja sig med bara första?

40. Kan du kasta macka?
Ibland. Kan även kasta åt helt fel håll utan att det är meningen!

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, tyvärr

42. Vad har du med dig in på bion?
En kompis och varma kläder

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Nästan alla på HS i Gävle var bäst!

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Om annan planet räknas, så ja

45. Vad har du för väder?
Sånt där grått

46. Har du en blogg?
Två till och med

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Musik

48. Gillar du att flyga?
Nja, skulle gilla att kunna flyga själv. Utan plan alltså

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Empati och engagemang

50. När sov du senast på golvet?
Tror aldrig jag sovit direkt på golvet

51. Vilken är din favorit drink?
Strawberry Daquiri

52. Gillar du din boende-situation?
Mycket!

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stad! Klöstre, Torpshammar, Medelpad

54. Din pappas hemstad?
Stad! Ha, ha, Malå, Västerbotten, Norrland

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Färre än man kan tro om man med fungera menar stå upprätt och med viss ansträngning komma ihåg sitt namn.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade men inte särskilt stressiga

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, snarare för att jag pratade för lite.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Rödöjordgubbar och gröna äpplen

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Absolut, ju fler desto bättre

60.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Mmmm, micket petigt jag är.

61. Tror du på liv på andra planeter?
Ja i nån form. Vänta bara ska ni få se!

62. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Försäkringskassetanten

63. Tror du att Gud är man eller kvinnna?
Definitivt man!

64. Vad var det senaste du åt?
Latte och rostat bröd

65. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Det beror nog inte på kön

66. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De fick det på köpet.

67. Gillar du senap?
Inte på egen hand (alltså inte bokstavligen på egen hand utan inte som ensamrätt...)

68. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det kunde vart värre. Fast sen tycker jag att jag har det värst av alla i hela världen, grinar eller svär lite, det känns lite bättre åsså kan jag på riktigt säga: det kunde vart värre.

69. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja, efter några skrik i dödsångest

70. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Vet inte, men skulle gärna vilja vara Stålmannen för en dag

71. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej

72. Tycker du om att krama folk?
Ja, om jag tycker om dom

73. Skulle du säga att du är trendig?
Inte särskilt

74. Äger du en digitalkamera?
Är stolt delägare av två stycken

75. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Emilia (Big big World) - blä!

76. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Om det händer ofta

77. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Typ alla, förutom Bitterfittan då jag mest blev arg! Fast gråtpriset ta nog Den långa flykten. Vet inte hur många gånger jag tjuvläste sista sidan för att försäkra mig om att den skulle sluta lyckligt.

78. Tycker du om ditt namn?
Det kunde vart värre. Nej då, det duger

79. Vad är du allergisk mot?
Pollen och dåliga reklamfilmer

80. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Fast efter Ice Age åt jag inte kött på ett tag.

81. Om du var född som det motsatt könet, vad hade du hetat?

Ingen aning. Säkert nåt klassiskt som Anders eller Per.

82. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Alla som är här!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home