Hemvändarn

Monday, September 22, 2008

Höst i fjällen

Men vilken härlig helg jag har haft! Jag och mamma åkte till husvagnen i Östra Vålådalen alldeles själva. Make, pojkvän och son fick stanna hemma och roa sig själva. Vi tog en tur upp på Ottfjället och fick njuta av sprakande höstfärger och underbara vyer samtidigt som solen passade på att värma oss då och då. Vandringen var lätt så fort vi lämnat träd och snår bakom oss och ni som varit i fjällen vet hur rogivande det är att få vistas i denna natur - underbart! Efter nedfärden slocknade vi i varsin säng och kunde vila med gott samvete. Sedan var det bara att laga en god middag med tillhörande efterrätt och slå oss ned i soffan med varsin stickning. Mer lugn och ro får man leta efter. Under söndagen strålade solen från en molnfri himmel så vi tog en promenad längs Nulltjärn där vattnet låg helt spegelblankt och passade på att insupa så mycket fjälluft som möjligt. Innan vi åkte hem åt vi lunch på Vålågården och besökte Naturum. För mig var det ett otroligt skönt och välbehövligt avbrott i vardagen och jag känner att jag samlat nya krafter.

Idag har jag varit på arbetsintervju för en förskola i stan. Jag hoppas få en deltidstjänst så att jag och Per kan kombinera jobb och föräldraledighet året ut. Jag håller tummarna tills jag får besked.

En sista fundering är hur denna fågel kommer in i sin holk med tanke på att:
  • holkarna brukar sitta en bit upp på trädet
  • fågeln har simfötter
  • det inte finns någon "sittpinne" utanför öppningen        

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis till arbetsvjun gumman, jag håller mina två tummar för att det ska gå vägen!

12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

För det första så kännes det som att du kommer få jobbet =) Vem kan motstå underbara lilla Sara :). Seeeeeeen så tycker jag att du och jag ska ta en tur till Ljungdalen och njuta av naturen där..plocka kantareller och känna lugnet.
Puss påre

1:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ni verkar haft en underbar helg du och mamma. Jag önskar att jag och mamma kunde planera in något liknande. Så fort Albert inte är lika beroende av mig ska det ske. Du behövde det där. Lite energipåfyllning.
KRAM på dig!

2:20 PM  
Blogger Zakko said...

Tack för stödet! Har fått besked om att de inte kan ge något slutgiltigt besked än men fortfarande är MYCKET intresserade. Jag ropar inte hej än...

Ha en trevlig helg!

9:46 AM  

Post a Comment

<< Home