Hemvändarn

Tuesday, September 02, 2008

Betraktelser under löptur

Detta tänkte jag egentligen under gårdagens löptur men var då alldeles för trött för att skriva ned det. Idag hade jag dessutom sällskap av Annalena vilket gjorde det hela mycket roligare.
  • vad skönt med musik som gör att man tänker mer på sång än smärtande muskler och flåsande lungor.
  • vad stolt jag är över mig själv som kan vara nöjd över min prestation bestående av två kilometers löpning. Hade det varit för några år sedan hade jag lagt mer energi på att tycka att jag borde sprungit längre... eller oftare... eller snabbare. Nä, slut på självplågeri och start för positivt och uppmuntrande tänk!
  • vad högt jag flåsar! Upptäckte det när jag drog ur hörlurarna och blev chockad över det högljudda väsandet.
  • vad skönt att få rensa bort lite negativa tankar och istället fyllas av lugn och välbehag. (Detta kommer dock EFTER löpturen).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Säg till när du ska iväg nästa gång så hänger jag med :).
Kramis

2:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja visst är det bra att vara nöjd med det man presterar!!!!

2:07 PM  

Post a Comment

<< Home