Hemvändarn

Friday, August 08, 2008

Hipp hipp hippad!

Efter den senaste veckan kan jag kallt konstatera att jag inte kommer till himlen. Jag har ljugit, undanhållit sanningen och bedragit en av mina bästa vänner. Inte bara en gång utan vid flera tillfällen. Det värsta av allt är ändå att jag har njutit så mycket av att få utsätta min kompis för detta.

Ja, möhippa har det varit, två gånger om. Förra lördagen smög sig ett gäng härliga tjejer/kvinnor/vänner/syster/mamma/svägerska hit till min lägenhet där vi (jag och Lotta) presenterade dagens schema och körde en presentation av oss själva och hur vi känner bruden. Strax därpå smög vi vidare till en blomsteraffär där vi intstruerat innehavaren att lura dit bruden genom att antyda att det blivit lite strul med brudbuketten. Den blivande bruden svalde betet med hull och hår men tog det säkra före det osäkra och smetade på lite mascara. Ifall att? När hon var som mest insnärjd i diskussion om brudbukettens utformande hoppade vi fram och överraskade henne! Därefter följde sedvanlig påklädning av bruden och eftersom vi tycker att hennes klädval är lite grått och trist hade vi letat fram en vacker blommig klänning i starka färger med volanger och allt - tjusigt värre.

På agendan stod trekamp vilket innebär att vi delades in i olika lag och begav oss av till första tävlingsgrenen - minigolf i Badhusparken. Östersund bjöd på isande vindar och en gråmulen himmel men humöret var på topp ändå och vi tog oss genom banan på lagom många slag. Vi hann även äta lunch på Yranstråket och vinna många fina priser på nöjesfältet innan vi marscherade hemåt för att tina upp. Det kalla vädret gjorde att de två första grenarna tog betydligt kortare tid än väntat vilket satte oss på prov. Men påhittiga som vi (jag och Lotta) är funderade vi snabbt ut en liten deltävling för att vi inte skulle sitta göralösa och för att utmana bruden lite extra. Inne i värmen hade bruden skrivit ihop ett antal kluriga frågor om sig själv för oss att svara på. Personligen är jag mycket missnöjd med mitt låga resultat och har försökt skylla på frågorna men insett att jag helt enkelt får vara lite mer uppmärksam i fortsättningen. (Så hädanefter ska jag skriva ner all information jag kommer över så att det inte kan vändas mot mig i framtiden...) Självklart kontrade vi med att sätta bruden på prov och låta henne svara på lite frågor om oss deltagare, räkna ut vår gemensamma ålder och "gissa vem som tagit med vilket föremål och varför." Dagen avslutades med kräftskiva, massa prat och lite skvaller. Ni vet, som det brukar vara när ett gäng tjejer träffas.

Min lögnaktiga karriär fortsatte idag när jag fick ringa hit den stackars bruden eftersom jag var tvungen att springa ner på apoteket men hade Liam sovande i vagnen på balkongen. Omtänksam som hon är skyndade hon sig hit för att hålla ett vakande öga på den sovande pojken. Vad hon inte visste var att vagnen var tom och att en syster och en barndomsvän stod gömda i sovrummet. Ha, idag var hon inte alls beredd! Vi har haft en jättemysig dag där vi målat ägg, varit positiva mot varann, ätit gott och sjungit lite. Underbart med så härliga vänner!

Annalena, hoppas du kommer kunna lita på mig nån gång i framtiden. Puss!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det kommer nog att dröja LÄÄNGE!! Och våga dig inte på att knysta något om att du skall gifta dig, för då j-klar blir det hämnd ;-)
Fast ni har ju varit så snälla, men jag vill också få blåljuga som er. Nu har jag ju även något att hemsöka er med på nätterns, genom att smyga med en bergssprängare utanför ert sovrumsfönster.
Puss på er mina goda, glada, underbara vänner. Vet INGEN som fått TVÅ möhippor i alla fall!

9:23 AM  
Blogger Zakko said...

Kanske för att ingen tidigare varit så bäst att hon varit värd två möhippor. Puss! (Jag ska ljudisolera sovrummet ifall att...)

9:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tänk idag hade jag till och med dåligt samvete för att vi lurat snälla godtrogna Annalena så mycket. Men medlen helgar ändamålet är det inte så? Måste i alla fall övertala mig själv det så att jag kan sova i natt.

1:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

För dig L8 kommer det att bli riktigt jobbigt den dag du skall gifta dig!! Muahahahaha, asgarv!!!

1:40 PM  
Blogger Jenny said...

Tack för i lördags, trevligt men lugnt. Kram Jenny

12:33 AM  

Post a Comment

<< Home