Hemvändarn

Monday, July 07, 2008

Underbar och älskad av... tillräckligt många (men nåt jobb har jag inte)

Avsaknaden av jobb till hösten börjar göra mig mer och mer orolig. Av erfarenhet vet jag att det med största sannolikhet kommer att ordna sig kanske även bli bättre än jag väntat mig? Men, ush, vad jag avskyr att inte veta hur den närmsta framtiden kommer se ut.

För att tänka på annat antar jag Linas utmaning.

Fem saker som finns på din att-göra-lista idag?
  • Ta fram räkor ur frysen
  • Promenera till Frösön och vattna blommor åt bror.
  • Skicka in föräldrapenningblankett
  • Pussa Liam
  • Stänga av TV:n

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Återhämtat mig från studentdagen, kommit hem från Sunny Beach (Bulgarien) där jag varit tillsammans med Lina R, Annalena, Lotta och Jerry. Jobbade för fullt i köket på Bergegården oroade mig lite för arbetslöshet under hösten men var glad ändå!


Ställen du bott på?

Frösön, Höglunda, Östersund, Byrknesoy (Norge), Gävle och Östersund... igen!


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

  • Köpa en cykel
  • Köpa ett hus
  • Resa långt och länge
  • Vara mer ledig
  • Äta massa god mat

Personer du vill veta mer om?

Annalena, Lotta, Fia, Erika, Sofia, Angelica. Kom igen nu!

PS: Av okänd anledning är mitt hem fyllt med murgröna och jag har gjort upptäckten att murgröna är giftigt. Inte dödligt giftig men det-kliar-när-du-tar-på-murgröna-giftig.
Note to self: inte klappa murgröna...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

VAA?? Det låter inte bra!! Hoppas det inte blir något mer än så, för klappa dem gör man ju inte alltför ofta ;) Annars får vi ta hit eller ut dem! Kram och ett jättetack för all hjälp. Vet inte många som frivilligt hänger oändliga meter blommor i sitt vardagsrum åt någon annan.

1:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sara...man MÅSTE inte klappa på allt. Vet att det är svårt ;). Hälsa det till Liam också föressten

3:49 PM  
Blogger Zakko said...

Erika: Till mitt försvar måste jag berätta att det var när jag av ren omtanke gav växterna en dusch som de attackerade! Där fick jag för att jag brydde mig om dem...
A-L: Nu är de rena och dammfria.

9:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag ska anta utmaningen, men det får väl bli i bröllopsbloggen då, för annars kan inte Erika läsa svaren!

7:48 AM  

Post a Comment

<< Home