Hemvändarn

Monday, May 26, 2008

Morsdag

Jag har blivit firad! Eftersom jag är mamma till världens sötaste bebis! Med hjälp av pappa Per (?) hade den lilla sonen inhandlat en cool tesil till sin teälskande mamma. Och inom kort levereras två fina kort som farfar hjälpt till med. Fotomodellen var tydligen inte på sitt bästa humör under sessionen så ett högt antal bilder föreställer en arg och skrikande liten Liam. Vi var bjudna på 60-årskalas/morsdagsfirande hos Pers moster vilket var trevligt. Min egen mamma firades tidigare i veckan med middag, prydnadsfjärilar till trädgården och en vacker tavla som Liam målat.

Under lördagen var vi utsparkade ur huset eftersom Per hade bjudit in till herrmiddag. Liam har tydligen inte uppnått mansåldern ännu så han fick hänga med mig på middag och schlagerkalas hos Lili. Och lika bra var väl det, för ett tiotal fulla killar som spelar TV-spel och bordshockey kanske inte är ett lämligt sällskap för en liten kille?

Jag har än en gång råkat ut för en märklig person. Denna gång utspelade sig händelsen i postkassan på OK/Q8:
Jag lägger fram ett fyllt kuvert utan varken namn eller porto på och säger att jag skulle vilja posta det. - Då måste du ha frimärken! får jag till svar. Hmm, jo det var därför jag kom hit knäppo!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vilken mysig morsdag! Själv så fick jag inte någon uppvaktning alls...blev allt lite ledsen över det. Någon som visste mkt väl vad det var för dag men som inte hade haft tid att fixa något. Hmm... Undra just hur farsdagen kommer att firas - inte alls skulle jag tro.
Kram

12:52 AM  
Blogger Zakko said...

Ush Sofia! Det var en slö farsa. Vi förtjänar att bli ordentligt uppmärksammade åtminstone på morsdag, så är det bara! Kram på dig från mig, du är en underbar mamma.

2:46 AM  

Post a Comment

<< Home