Hemvändarn

Friday, April 25, 2008

Sol, sand och en hel del glass

Glass är ett måste när solen visar sig allt längre på dagarna och har börjat ge ifrån sig lite värme. Därför har jag ätit massa glass under vår Sthlm-tripp.

Det var kul och jättegott när vi var på kalas hos Andreas och Charlott. En intressant iakttagelse var att tre av gästerna var gravida, varav en med barn sedan tidigare och jag hade barn med mig vilket gjorde att kvällen hölls ganska lugn. För bara ett par år sedan gick det betydligt vildare till på festerna!

Liam har fått komma ur sin vagn för att ligga på en filt i värmen. Det var oerhört spännande att känna på sanden och gräset med händerna. Självklart smakade han lite... och spottade mycket.

Liam och Nova har träffats igen och deras relation har nått en ny fas vilket bjöd oss mammor på en hel del skratt. Liam som precis börjat åla har varit tvungen att höja tempot för att kunna hänga efter Nova. Och hon, stackarn, har haft fullt upp med att hålla sina leksaker ur vägen för honom. Han tycker det är väldigt spännande med andra barn och har blivit lika glad varje gång han fått hennes uppmärksamhet oavsett om hon klappat honom eller morrat lite.

Idag har jag shoppat som en galning! Vi bestämde oss för att unna oss varsitt större klädinköp och gissa om den idén föll mig i smaken? Ivrig som ett barn på julafton småsprang jag ner på stan imorse. Mitt stackars lilla barn har fått sitta nedbäddad i vagnen och flängt runt på diverse affärer. Han kommer nog drömma om kläder, galgar och prislappar i natt...
Jag är så glad att det är vår här oxå! Jag var rädd att snön skulle ligga kvar.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home