Hemvändarn

Tuesday, April 29, 2008

Ofrivilligt skurande av kök

Det straffar sig alltid att försöka vara något man inte är. Graciöst dramatisk är alltså inte något min personlighet klarar av. Utmattad efter en kinkig eftermiddag med Liam blev jag lite överdrivet upprörd och skulle visa detta med lite drama genom att demonstrativt drämma min laxpudding i köksbänken. Meningen var att det skulle slamra lite och på sin höjd bli lite kladdigt. Det hela slutade istället med en smärre explosion, ett högt brak och laxpudding över HELA köket. Det var lax, potatis och dill på golv, väggar, köksluckor, burkar osv. En av anledningarna till mitt upprörda tillstånd handlade om att vi får äta sena middagar eftersom P slutar så sent. Därför hade jag, med en gnällade Liam i bärsele, gett mig fasen på att få till mat i tid. Efter en timmes skurande fick vi ändå äta sen middag...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ajdå. Men det är bra att markera när man inte tycker nåt är bra. Däremot tror jag att du till en annan gång kanske väljer nåt annat att dunka i diskbänken. :)

8:38 AM  
Blogger Zakko said...

Hmm, jag får spara mina aggressioner tills jag har något mer hållfast och mindre kladdigt att slänga omkring mig =) Men köket är ju i alla fall rent!

1:36 AM  

Post a Comment

<< Home