Hemvändarn

Wednesday, June 11, 2008

Fyrtal i bebisar, värme och nybakade studenter mm...

Sedan sist har vardagen bytts ut mot resor och små äventyr. Jag och Liam tog än en gång tåget söderut för att stanna i Gävle. Där kom S och Teodor och mötte oss i den soliga solen. Hemma var pappa J som hade fullt upp med Simon och Vilma. Snacka om baby boom med fyra bebisar/barn och tre glada föräldrar. Det har varit jättekul att se våra småttingar i samspel, ta igen massa prat som vi inte hunnit med på grund av avstånd och fullspäckade dagar och så har vi verkligen fått njuta av kanonväder. Jag är så imponerad av S och J. Att ta hand om tre barn på bästa sätt är en bedrift och efter att ha sett deras dagar ska jag aldrig klaga när det gäller min och Liams vardag =)

Andra kompisar hann jag även med att träffa. Det blev traditionell tjejmiddag hos Maria med efterföljande fika på Java. För bara två år sen var vi i en helt annan situation än idag och nu satt vi där: en mamma, en polis och en tvåkattsmatte. Tänk vad mycket som kan hända på så kort tid. Ja, ibland längtar jag tillbaks till Gävle otroligt mycket. Till kompisar, havet och de vackra omgivningarna. Fast när man känner stanken från pappersbruken eller hör den "vackra" Gävle-dialekten känns det ganska skönt att man bara är där tillfälligt.

Här hemma har vi fortsatt med utevistelse eftersom solen fortsatte skina flera dagar i sträck och värmen ville inte avta. Jag och Liam tog en sväng på stan och tittade på alla glada studenter och jag grät såklart en liten skvätt. Vilken härlig dag det var! På nationaldagen kom mamma och pappa hit och vi gick till Jamtli tillsammans. Vi hann med lunch, glass och en siesta i skuggan innan vi kände att det räckte. Och nu är balkongen sommarpyntad och blomstrande - härligt!

Liams första utomhusdopp - kul!




3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter jättetrevligt nere i Gävle!
Synd att jag inte var där...då hade det varit en husbyggare med i gänget :)
Känner igen mig i dina tanker, ibland saknar jag Gävle mycket - framförallt dig, M och M! Men sen inser jag att jag nog aldrig skulle vilja bo där igen, men det är roligt att tänka tillbaka och bli glad!
Kram på dig!

12:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gud så stor Liam har blivit! Läskigt vad tiden går fort och vad vi missar mycket..:(

Jag vill åka till Östersund nu!Saknar er!

11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Måste bara säga att Liam verkligen är för söt! Hoppas ni får en skön sommar.

6:04 AM  

Post a Comment

<< Home