Hemvändarn

Thursday, June 12, 2008

Tid

För 5 år sedan..
Bodde jag i Gävle och var student, sambo och skulle väl till att fira midsommar i Munkebo med Gävlegänget.

För 3 år sedan..
Gungade världen, jag firade världens tråkigaste midsommar för mig själv. Hade nyss avslutat ett långt förhållande och var osäker på om jag vågade mig in i nästa.

För 1 år sedan..
Hade jag ett härligt sommarlov med en växande mage, en härlig sambo åter i Östersund.

För 3 månader sen..
Var allt frid och fröjd, vardagen fylld med sångstund på öppna förskolan och bebisgos.

Igår..
Var vi på Jamtli, tittade på getter, lyckades undvika regn och åt några jordgubbar på kvällen.

Idag..
Har vi varit på sjukhuset med lilla killen för undersökning, följt med L på lägenhetsvisning, bakat kaka och ska snart poppa popcorn!

Imorgon..
Ska jag midsommarhandla efter ännu ett sjukhusbesök. På kvällen blir det luuugnt.

Om 1 år..
Är det väl dags för sommarlov igen, full fart på en snart-två-åring, semesterplaner och sol!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

För två år sedan vid midsommar hade jag precis fått reda på att jag var gravid. För ett år sedan hade jag en spädis och den här midsommaren är jag höggravid.

Nästa midsommar byter jag ut gravtest, amning och halsbränna mot S P R I T! Garanterat!

Vem vet, då kanske det är du som är på smällen igen...

7:28 AM  

Post a Comment

<< Home