Hemvändarn

Saturday, August 16, 2008

Helt underbart

är väl de enda ord som kan göra gårdagen rättvisa. Bröllopet mellan världens bästa Annalena och Mattias var det vackraste jag varit med om och bjöd på så många lyckotårar och minst lika många skratt. Eftersom jag varit med en hel del bakom kulisserna och sett vilket enormt arbete och planering som ligger bakom var det skönt att se hur avslappnade och fullkomligt strålande av lycka brudparet var under dagen. Den varma solen hjälpte till att göra både brud, brudgum, sötaste näbbarna och gäster lite extra glada och gnistrande och hela dagen genomsyrades av... lugn... och lycka. Den efterföljande bröllopsfesten var härlig och den liksom vigseln väldigt avslappnad och enkel. Den fantastiskt duktige toastmastern Fredrik höll ihop hela kvällen och bjöd på sig själv samtidigt som han lyfte fram varje talare. Och talen var utöver det vanliga. Aldrig har jag varit med om att så många har så mycket gott att säga om två personer. Eftersom jag visste att jag inte skulle lyckas genomföra ett tal under gårdagen lät jag det vara men intstämmer till fullo i allt som sades. Det är alltid lättsamt att umgås med Annalena och Mattias, oavsett om det är vardag eller fest. De är båda generösa med tid och uppmärksamhet till sina vänner, massor med gott fika och de bjuder alltid på sig själva. Annalena är en sån vän som ALLTID ställer upp och finns på ens sida i vått och torrt, lycka och motgång... och när Liams mamma behöver uträtta något litet ärende. Jag är glad att fått vara med på hela resan och er stora dag. Framför allt är jag glad att få ha er som nära (i två bemärkelser) vänner .Som brudens bror sa i sitt tal: fortsätt vara precis som ni är för ni har redan receptet på ett lyckat äktenskap och liv tillsammans med varandra och oss runtomkring. Älskar er!

Vågar bara lägga ut en liten bild...


3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Håller helt och fullt med om att det var otroligt vackert =) Välplanerat men endå skönt spontant. Jag kunde däremot inte titta mycket åt ditt och A-L:s håll under diverse tal m.m för jag glömde servett även efter själva vigseln.... Orutinrat. KAnske lär mig med tiden.....det blir väl fler bröllop framöver .....eller..?...;).

11:16 AM  
Blogger Zakko said...

Erika: Min väska var däremot proppad med näsdukar... och de behövdes! Så roligt som det här bröllopet var måste vi se till att det blir fler i framtiden. Du ställer upp va?

1:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lita på mig ;).....vet inte hur det är med karln riktigt men...hmm... det grejjar sig nog :)

2:58 AM  

Post a Comment

<< Home