Hemvändarn

Tuesday, September 16, 2008

Envis som synden

Jag tackar verkligen mitt tjuriga psyke för annars hade jag aldrig lyckats genomföra gårdagens löptur. Redan efter hundra meter började kroppen protestera lite lätt i form av tunga ben och högt flåsande. Inte så lovande med tanke på att jag knappt börjat röra på mig. Men med James Hetfield sjungande i lurarna och målmedvetenheten påslagen gick det på något vis. Fast sista biten fick jag rycka ur hörlurarna och enbart koncentrera mig på löpningen. Åh, vad skönt det var när jag kom hem! 

Aldrig tidigare har det tagit så lång tid att läsa ut en bok. Fast aldrig tidigare har jag heller läst en bok som jag blivit så berörd och inspirerad av. Den heter Eat, Pray, Love (Lyckan, kärleken och meningen med livet) och är skriven av amerikanskan Elizabeth Gilbert. Boken beskriver hennes år på resande fot i länderna Italien, Indien och Indonesien i ett försök att hitta njutning, andlighet och balans i sitt liv. Det har varit upplyftande att följa en människas väg från gränsen till djup depression, skilsmässa och obalans till lycka och harmoni och allt med hjälp av tro på sig själv och sina förmågor och ett jäkla tålamod. Favoritpassagen är när hon tillsammans med en svenska hon studerar med åkt till Neapel i njutningarnas Italien för att uppleva den absolut godaste pizzan i hela världen - mmm. Så om ni vill uppleva lite ljus i höstmörket är detta ett riktigt bra boktips. Oprah uttalade sig så här: "En knockout, fylld av visioner". Snälla, läs den och köp den sen till alla dina vänner. Jag köpte tre på en gång =) 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home