Hemvändarn

Sunday, September 14, 2008

Jag förstår faktiskt inte

varför det är så kontroversiellt att inte vilja ge sitt lilla barn glass, godis eller kakor. Oavsett om det är familj, vänner eller ytligt bekanta är det ALLTID någon som måste ifrågasätta eller ge en spydig kommentar. Och det bästa argumentet verkar vara: varför ska man inte ge sina barn glass och godis? Stackars Liam sitter helnöjd och äter sin frukt, ett gott kex eller ibland en bit bulle men ändå måste någon "förbarma" sig över honom och fråga om han inte borde få smaka lite glass eller kakor. Vad är det som väcker det här beteendet hos folk?

Ja, ja nog tjatat om det. Förresten tänker jag inte kämpa för att mina barn ska undvika onyttigheter i all framtid. Jag tycker bara att de kan få vara stora och medvetna nog att själva välja om de vill smaka eller inte. För övrigt är jag oerhört less på att inte veta hur länge jag ska vara hemma och om jag kommer hitta något jobb att trivas med. Att Per är mitt uppe i ett stressande projekt och jobbar över mycket gör inte saken bättre så jag känner mig lagom höstdeppig. Men hösten är även vacker och det brukar jag ta tillvara på när jag och Liam är ute på våra dagliga äventyr. Liam tycker att de färggranna höstlöven är mycket spännande och brukar bära omkring på dem eller samla vagnen full. 

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tycker minsann du gör HELT rätt i att hålla han borta från godsaker så länge det går. Jag gjorde tabben att lyssna till det där "ojojojandet" och se hur det blev ! Två helgalna gottegrisar. Nä stå på dig!!
Ang. höstdepr. kan jag bara göra dig uppmärksam på att jag gärna delar ån dag med dig och Liam så kan vi höstdeppa och klaga lite allmänt på livet....bara för att det ska göras lixom.
Love Yá !

10:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag håller med dig i varenda ord. Varför måste så många lägga sig hur man väljer att göra. Jag kan verkligen inte förstå varför så många ändå tycker att man ska ge godis och glass osv. Suck.

Angående hösten...jag tillhörde de som inte gillar när de kalla årstiderna är här. I år är det annorlunda tack vare Albert =)

Jo, jag har tvättat amningskudden och tänkte lämna tillbaka den. Har tänkt att göra det länge men det blir aldrig av. Vi kan väl träffas något snart.

KRAM!

1:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gumman:( Höst-depp är inte roligt!
Har bara ett ord till ditt inlägg: AMEN! Det där bestämmer man helt själv och till alla de som tror de vet bättre och inte tänker längre än näsan räcker, fyyyy! Dessa första år är en förberedande del för hela livet. Genom att undvika allt detta så ger man barnen en bra start på livet, dom hinner få nog av sötsaker senare i livet om dom nu vill, utan att man kan göra något åt det.
Har själv varit där, ok att barnens ansiktsuttryck är underbara då de får sätta tänderna i något de gillar, men dom behöver inte äta 3 glassar på rad vaaaarje dag man är på besök.....

Tack för formen förresten! :)

Vet du, jag skäms! Jag är aldrig hemma, vårdar inte på något sätt mina vänner. Har börjat drömma mardrömmar om detta, vaknar så fruktansvärt ledsen. Kanske är dags för lite omprioritering!!
Hur som helst!
Jag gillar dig!!
*krama*

12:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Varför förvånas.. godis eller ej - oavsett hur du gör är det fel i någons ögon. Folk gillar eller rättare sagt älskar att lägga sig och så kommer det alltid att vara, tyvärr!!!

Liam mår toppen, förmodligen bättre, utan sötsaker så stå på dig bruden!!!!

Kramur!

1:35 AM  
Blogger Zakko said...

Tack vänner! Jag vet ju att de som betyder något antingen delar min uppfattning eller är storsinta nog att förstå att det är vår ensak när det gäller Liam och godis. Det är bara så svårt att förstå varför folk känner att de måste "ingripa" fast man står/sitter/går med världens nöjdaste lille kille - otroligt!

Erika: Deppfika låter bra och behöver inte alls bli så trist som det låter =)

Sofia: Det är otroligt hur svårt det är att vara arg/ledsen/irriterad längre stunder när man har ett litet energiknippe som bara utstrålar livsglädje. ALLT jobbigt är lättare med ett barn i sin närvaro.

Lina: Varsågod och tack för den goda pajen! Tycker om dig med och förstår att det är fullt upp. En liten kommentar på min blogg räcker jättelångt. Hoppas vi ses snart! Kram

Fia: En del människor verkar jobba heltid med att hitta fel hos andra. Saknar er!

6:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Å vi saknar er!

4:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fast kräftor skall jag ta som min uppgift att lära honom äta! HAHA!!

4:55 AM  

Post a Comment

<< Home