Hemvändarn

Thursday, July 20, 2006

Det är gott med drinkar

Igår gjorde jag det för första gången... Min alldeles hemgjorda Strawberry Daiquiri - mumma! Efter inhandlande av färska jordgubbar från en nervöst fnittrande tonårspojke upptäckte jag att jag hade glömt lime. Fick slänga mig på cykeln och bege mig tillbaks till affärn. (På hemvägen upptäckte jag även avsaknad av kondition - mindre kul). Väl hemma var det bara att slänga ner alla smarriga ingredienser (is, jordgubbar, rom, lime, jordgubbsaft) i mixern och vänta några sekunder. Resultatet var... GOTT! Tack M för indroduktionen av denna njutningarnas dryck.

Fler Strawberry Daiquiris till folket säger jag bara. En annan god drink är Mojito (rom, mynta, lime, sockerlag, clubsoda). Fast den måste vara blandad perfekt, annars kan den smaka väldigt märkligt. Försökte beställa en sån i helgen efter att jag blivit nekad en SD. Den stackars bartendern hade ingen koll på dessa exotiska drinkar så det fick bli en White Russian. Den var ju oxå god... Min vän E instämde och sög i sig den på ungefär 30 sekunder!

Förutom drinkar (och parmaskinka, ruccola, fetaost och oliver) håller vi på jävlas med hallen. Väggen vill inte bli slät och fin efter alla målning. Det satt en (skit)bård på tapeten under och den envisas med att lysa igenom trots lager av spackel och brutal slipning. Bårder är ett gift för människan, det är vetenskapligt bevisat.

Idag skiner solen för första gången på över en vecka! Min vän L gjorde helt rätt i att oroa sig för att åka ifrån värmen i söder. Hon möttes av isvindar och ca 11 plusgrader häromdan. Tyvärr så har alla bakslag under hallmålningen gjort att vi ligger lite efter planeringen och kan alltså inte gå ut och njuta idag. Dessbättre känner jag mig riktigt motiverad att få detta klart idag så jag kan offra en soldag. Kanske den sista!

Ha det bra!

2 Comments:

Blogger laocoon said...

ett annat tips är att byta ut rom mot tequila så för man en strawberry margharita i stället. Väldigt gott det också. ska göra det i helgen tror jag...

1:47 AM  
Blogger Mandragora said...

Instämmer mer SD till folket!!! hi hi

2:42 AM  

Post a Comment

<< Home