Hemvändarn

Thursday, August 24, 2006

Het som chili!

På min balkong händer det grejer. För bara tre och en halv månad sen var det tomt där. Sen kom det en blomlåda och en hänggunga. Strax därefter fick de sällskap av en hel drös stora fina blommor som jag fick när jag slutade jobbet. Ett bord och två stolar och ett par mattor hittade oxå dit. Sen kom mamma förbi med lite självodlade plantor som nu har börjat avfrukta sig. Med mig från G tog jag en chiliplanta. Gissa om den var fertil!? Den är proppfull med illröda chilifrukter som för tillfället bara hänger och väntar på bättre tider. Fast min underbara P överraskade mig med en liten present innehållande en bok som heter just Chili. Får se om jag får någon inspiration.

Blev bjuden på lyxmiddag häromdan. (Återigen denna underbara P) Vi gick på en av stans mysigaste restauranger En liten röd och åt deras smarriga fondue. Mmmmm! En ganska underskattad maträtt. Igår fyllde farmor år så vi tog med oss tårta, kaffe och blommor och överraskade henne.

Ska krypa tillbaks i sängen (är sjuk idag) och drömma om mer mat! Ha det!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sjuk..det var inte bra. jag sitter på jobbet o har svårt att koncentrera mig för jag tänker hela tiden på min lilla bil - som jag inte köpt än. Jag ska precis som du stånka omkring fram o tillbaka varje dag o min ev 1 liters motor är väl egentligen inte gjord öfr detta men den går ganska piggt ändå faktiskt.

12:04 AM  

Post a Comment

<< Home