Hemvändarn

Thursday, July 27, 2006

Folkvimmel

Var ute på Yran-stråket igår och träffade en hel del folk i alla kategorier. Det var ett ganska kraftigt vinintag innan vi begav oss ner mot stan. Väl där såg kvällen ut ungefär så här:
  • Träffade några väldigt trevliga gamla klasskamrater
  • Tappade bort en mycket nära vän i kön
  • Sprang rakt på mycket härlig kompis från förr
  • Sjöng (vackert) tillsammans med Marmeladorkestern
  • "Hittade" snäll och trevlig fd pojkvän utanför tältet
  • Blev kallad till jobbintervju. Vet att vi bestämde tid och plats, vilken dag har jag ingen aning om...
  • Träffade en fd kompis. Tydligen så existerar jag inte för honom längre. Detta upptäckte jag när han (och hans tjej) blev helt tysta och tittade åt ett annat håll när jag kom och ställde mig vid dom. Det är lite förvirrande när folk säger upp bekantskapen utan att man riktigt vet varför.
  • Tog en lång och smärtsam (pumps, ni vet) hemväg för att eskortera E hemåt.
  • Hårdbröd och vatten + CSI, snark!

Idag är det tvätt och städ som gäller. Ska bege mig till ett par vänner som bygger om sitt kök. Får se hur mycket jag kan tillföra.

Vi hörs!

2 Comments:

Blogger laocoon said...

tråkigt med folk som ignorerar en, men det verkar ju ha varit en bra dag överlag! Alltid ett plus att lyckas få en jobbintervju när man är ute och festar... ;)

6:43 AM  
Blogger Zakko said...

Har iaf letat reda på vilken dag jag ska bege mig iväg på intervju. Hade lagt in det på mobilen för säkerhets skull.

4:00 PM  

Post a Comment

<< Home