Hemvändarn

Tuesday, September 19, 2006

Helgen bjöd på...

Som ni alla säkert har märkt både kommer och går helgen utan att man riktigt hinner med. Jag är tidigare obekant med fredagskoma så detta är något jag behöver vänja mig vid. Trots att jag bara jobbade två dagar förra veckan hann jag känna av utmattningssymptom när fredagens eftermiddag närmade sig. Efter en middag som jag inte ens kommer ihåg somnade vi en stund i soffan. Hade planerat in ett besök i spritbutiken men detta sket sig. De snälla vännerna A-L och M bjöd över oss på bullar och... öl. En utmärkt kombination. Det blev en ganska tidig kväll.

På lördagen vaknades det tidigt och vi samlade ihop fikagänget och tog en veckouppdatering i höstsolen. Utnyttjar den sista värmen till max. Slängde ihop mumsiga burgare till middag innan det blev födelsedagstårta och... vin på kvällen. Vilka nyskapande smaksammansättningar! När värden satt och sov i soffan och vi andra stirrade tomt framför oss insåg vi att det var dags att gå hem.

Söndagen bjöd på underbart väder och ännu en fikastund kantad med getinginvasion. Det blev mer spännande än avkopplande. Innan belöning med läsk och bulle traskade vi till vallokalen och gjorde vår samhällsinsats. Kul att det var så många engagerade! Jag och Lili tog en långpromenad på kvällen med målet att hitta en fin höstbukett. Detta lyckades dock inte då alla blommor var väl inhägnade.

Det var helgen i ett nötskal!

1 Comments:

Blogger laocoon said...

Låter som en bra helg. Jag vet hur det känns när helgerna bara flyger förbi, jag hänger inte riktigt med längre... veckorna går också extremt snabbt just nu känns det som. Snart är det helg igen!

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home