Hemvändarn

Monday, September 04, 2006

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen!

Med lilla Clion är det ganska jobbigt när det lutar uppför. Men den uppför sig väldigt piggt och alert i alla övriga situationer så det var kul att ta en liten tur till fjällen. Målet var att plocka fjällkantareller. Dessa lyste dock med sin frånvaro medan markerna var fulla av blåbär och lingon. Vi traskade lite i Gräftåvallen och njöt av lördagens vackra väder. (Detta har nu ersatts av massivt regnande.)

Egentligen var det meningen att jag och P skulle tillbringa helgen på Holiday Club i Åre med frukostbuffé och SPA-behandlingar. Men räkningar kontra nöjen drog inte jämnt den här månaden så vi får spara det till ett senare tillfälle.

Imorgon får Clion visa vad den går för. Nu är det upp till bevis. Det är vår första pendlaromgång. Fyra fullvuxna människor (jag räknar mig dit eftersom jag kommer att sitta på förarplatsen) ska klämma in sig och färdas hela vägen från Östersund till Lit. Håll alla tummar ni har!

2 Comments:

Blogger Weetzia said...

Hoppas bilen höll =) Min läcker tydligen in vatten ...mitt uppe från taket ner till växelspaken :O..hur kan det gå till??? Jag tror syrran driver med mig för att få behålla bilen längre i Järvsö.
Ta en fika nån dag??

7:39 AM  
Blogger laocoon said...

Regnet har nu hittat hit till Arlanda... och till G också vad jag förstår... tråkigt. Hoppas på fint väder i helgen, bara en dag kvar! Veckorna går jättesnabbt. Hoppas bilen orkade! Kram!

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home