Hemvändarn

Monday, October 23, 2006

Slippa anstränga sig

För det första, tack Gävlevänner för en trevlig helg. Det började med besök på "min" skola. Snacka om ett par timmars stämningshöjande aktivitet. 25 barn (+vuxna) som stormar mot en och ropar -Heeej Sara! Mycket trevlig. Sedan hade jag äran att få hälsa på mina kära S, J och T. Alltid trevligt med lite bäbisgos. De passade även på att bjuda på massa god mat och svullkväll.

Dagen efter blev det promenad i duggregnet (hallå, det ska ju snöa!) till M och M. M nummer tre tajmade in lite ordentlig förkylning och stannade hemma i Uppsala. Vi åt efterlängtad Depå-sushi och tog en fika på Java. Gävlemat och fik är riktiga höjdare! Hann hem och få massage och äta fil innan det var dags att göra sig vackra inför kvällen. Det blev många folk som kom så vi var tvugna att köra "Hur känner du värden-leken". Denna gång utan rättning av AB (du är bäst!). Utgång på ett alltid fullsatt Goya. Där var det dans och... dans. Gick hem och åt chips. Sov på soffan med Semlan stirrande på mig.

Startade dagen med Rågfras, youghurt och salt! Fröken M får märka sina burkar lite bättre. Hann med kinamat hos A och K innan jag satte mig på tåget tillbaks. Här hemma har det varit snökaos i helgen. Massa grenar och halva träd låg knäckta i parkerna. Snön däremot var det inte stora spår efter.

Idag har det snöat och regnat om vartannat. Känner mig gammal i förtid av detta gråa väder. När jag blir gammal på riktigt ska jag bli så här. Då har man varit snäll nästan en hel livstid så man behöver inte anstränga sig längre.

Grattis på födelsedagen M och kram till er andra!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home