Hemvändarn

Saturday, October 07, 2006

Alkovarning?

Vaknar på morgonkvisten. Känner mig rastlös. Ligger och vrider och vänder på mig. Känner att min kropp behöver något. Vad kan det vara? Går igenom ät- och drickbara livsmedel som finns hemma. Just ja, det står ju en flaska whisky i barskåpet. Precis vad som kan stilla mitt begär...

Nja, det kanske inte var så dramatiskt som det lät. Vaknade tidigt i morse med en mycket irriterad känsla i halsen. Låg kvar en stund i sängvärmen och funderade över om vi hade några halstabletter eller förkylningslindrare av annat slag hemma. Det enda jag kom att tänka på var just whisky. Det brukar ju faktiskt funka. Det är dock mycket plågsamt för en icke-drickare att förtära denna brygd. Tog mod till mig, grabbade tag i ett whiskyglas på väg mot köket och gjorde mig beredd. Efter några snabba inandningar tog jag den första klunken. Blä! I samspel med några kväljningar lyckades jag pressa i mig det jag hade hällt upp och fick äntligen lägga mig igen. Lite av drycken måste ha tagit raka vägen upp i huvudet för väl i sängen fick jag ett fnitteranfall innan jag somnade om igen.
Skål!


Jag känner mig mycket piggare nu!

2 Comments:

Blogger Weetzia said...

Men gumman ....Du kan väl inte bli sjuk IGEN ?????

1:47 PM  
Blogger Zakko said...

Nejdå, det var nog bara några halsbaciller som smugit sig ner. Känner inte av det nu. Men det är ju inte så konstigt att man blir krasslig när det regnar hela tiden.

2:47 AM  

Post a Comment

<< Home