Hemvändarn

Sunday, September 24, 2006

Lyxhelg

Idag är det söndag... igen. Detta betyder att ännu en helg har gått mig förbi med stormsteg. Har faktiskt hunnit med en hel del kul i alla fall.

I fredags packade jag och mina jobbarkompisar bilarna fulla och körde mot Åre, eller Tegefjäll rättare sagt. Vi bodde här, åt massa god mat och drack massa gott vin. Syftet med resan var att fira en av oss som fyllt år. Egentligen skulle hon fått klättra oxå men det MYCKET fuktiga vädret gjorde det hela lite osäkert. Vi tog en fjällpromenad istället och åt massa såna här. Efteråt köpte vi god choklad och tog en fika i byn.

Väl hemma bjöds det på tacos hos P och Lili. Mycket tacksamt att bara komma hem, ta en dusch och förflytta sig till dukat bord. Klockan nio tog kvällen slut och vi släpade oss hem och somnade fort.

Idag blir det presentjakt med min bror. Tydligen tror han att alla idéer till vad man ska ge bort sitter hos mig. Vi får väl se hur det går? Ha't så länge!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fan va skönt, precis nått sånt som jag skulle behöva, 1-2 veckor i fjällen, dricka sprit o käka blåbar. Fast hade man en sån stuga skulle man nog göra det till permanent boend o sälja lägenheten i stan... lyxit värre!

4:27 AM  
Blogger Zakko said...

Jepp, det var trevligt att åka längre och längre upp bland lyxkåkarna. Det blev en glad överraskning när jag insåg att vi skulle få bo i en av dom!

11:17 AM  

Post a Comment

<< Home