Hemvändarn

Sunday, December 10, 2006

Det snöade...


... för en kort stund. Följande morgon var vi tillbaks på lervällingnivå. Det är bara att bita ihop och, för en gångs skull, trösta sig med att det blir mörkt tidigt på kvällarna. Då får man sitta inne och tända massa ljus. Har under de senaste månaderna snart lyckats tömma tre påsar IKEA-värmeljus. Inte illa!

Hade huvudvärk i fredags. Vi julpysslade med 1-2:orna... Det är med skräckblandad förtjusning man ger sig på sådant. Och har man väl valt att genomföra det hela är det bara att bita ihop och gå till sitt "happy place" medan lim, flörtkulor, silkespapper, tomma pappersrullar med mera sprids vind för våg över rumet. Men med gemensamma krafter skapades en vacker julkrubba med visa män och tjejer, kameler, Jesusbarn, herdar, får och getter, stjärnor, palmer med mera.

Besökte min vän E efteråt. Hon behöver all stöttning hon kan få just nu. Har tänkt på dig i helgen och hoppas att du har kunnat skingra tankarna lite.

Igår var det julmarknad. Allt fanns där utom sjäva julstämningen. Vet att det detta är vanligt förekommande i södra Sverige men jag kan inte förena julmys och lervälling. Köpte i allafall lite tunnbröd och julskinka. Plus ett riktigt fynd - rabarberglögg! Jättegott.

På kvällen stängde jag och P av telefonerna och hade en jättemysig kväll med skaldjur, vin och massage. Lite extra eftersom vi varit förlovade i ett år nu. (OBS! Det ingick inget giftemålskrav-inom-ett-år min ring)

Idag hoppas jag att Per och Lili bjuder på 2:a adventsfika. Vet inte hur de tolkade mina pikar igår... Vi får se! Ha det så länge.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home