Hemvändarn

Sunday, October 29, 2006

Man lär sig nåt varje dag

Det har snöat, jag har hjälpt min bror att flytta, det var fest här i lördags, jag har lov till veckan. Följande upptäckter har gjorts i helgen:

  • Stora mängder blöt snö som packas hårt blir halt
  • Min bror samlar på: kartonger, petflaskor, produktkataloger, tröjor...
  • Det är tydligen inte tjockleken på osten som avgör hur mycket det smakar, utan bredden på skivorna (detta enligt P)
  • Hundar halkar lätt på isiga gator
  • Min brors kock-skills sträcker sig till stekpannan (köket var lättstädat)
  • McPhersons Chardonnay - mmm
  • Det är svårt att få ett fikabord på lördagar (trots att Ö-sund har flest caféstolar per invånare)
  • Det här är bra:
    I'm not ready to make nice,
    I'm not ready to back down,
    I'm still mad as hell
    And I don't have time
    To go round and round and round
    It's too late to make it right
    I probably wouldn't if I could
    Cause I'm mad as hell
    Can't bring myself to do what it is
    You think I should
Nä nu ska jag ut och ta en promenad i det kalla vintervädret. Dagen har varit lång.

Ha det!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack för i helgen tjejen! Och P också så klart :)
Om 4 timmar får jag gå hem och sova, jippie!!
kramizar i massor.

5:48 PM  

Post a Comment

<< Home