Hemvändarn

Monday, March 12, 2007

Sportlovsskoj!

Som lärare har man många yrkesspecifika fördelar. Sportlov, jullov, sommarlov och påsklov är några av dem. Förra veckan var det sportlov och jag hade det jättebra!

Veckan började med uppstart av min första studiecirkel. Vi läser boken "Självkänsla nu" och diskuterar utifrån det vi läst samt egna funderingar och erfarenheter. Syftet är att utveckla sin "jag är bra"-känsla och fundera lite över vad man kan göra för att vara lite snällare mot sig själv. Vi är en liten grupp på fyra personer i lite spridda åldrar och med olika bakgrund. Det känns himla trevligt och kul att få träffa lite nya människor.

På onsdagen strålade solen för första gången på flera veckor. Jag och A-L hann med en långpromenad på isen innan jag satte mig på tåget mot G. Med två tvättäkta fjortisar mittemot var det skönt att kunna fly verkligheten med lite "Änglar och demoner" via ljudbok. Vilken bra uppfinning! Väl framme i Gävle kom min vän Stina och hämtade mig. Eftersom vi båda är ganska trötta av oss hann vi med ett snabbt hej och lite fika innan vi gick och lade oss. Blev väckt av lille Teodor morgonen efter. Man kan tänka sig att det skulle kunna vara ganska läskigt med en främmande männska som ligger mitt på golvet i ens hem. Men han höll inte med utan knallade leende fram till mig för att säga god morgon! Eftersom vädret var gråmulet höll vi oss inne hela dagen och pratade igenom vad som hänt sen sist. Det blev en del snack... Släpade oss ut (ganska frivilligt dock) för att köpa sallad med mumsigt vitlöksbröd till lunch.

På fredagen var det dags att säga farväl. Det var himla kul att träffas! Jag fortsatte dock min Gävlevisit med ett besök på min förra arbetsplats! Kan väl bara säga så här, vilken skillnad mot min nuvarande skola. Om man behöver ett uppsving för självkänslan ska man göra ett besök på Söderskolan. Glada och engagerade människor som är intresserade av att höra hur man mår. Det var jättekul att träffa både vuxna och barn, och att få skvallra lite om vad som hänt och ska hända.

Träffade mina tjejer på eftermiddan. Jag och katten Selma tillbringade några timmar i soffan för oss själva först. Sen blev det fart när Anna kom med sin vovve! Katten från helvetet visade ganska tydligt att hunden inte var tillåten på nära håll. Även vi passade på att berätta det senaste som hänt och äta lite god mat. Kan väl säga att resten av helgen gick i samma tecken, mat, prat och lite shopping. Tack M för att du tog tag i det hela! Det var jättekul att träffa er alla!

På skvallerfronten har det hänt en del. Eller egentligen bara en sak. Vi väntar barn! Jag hoppas i alla fall att det är det som är anledningen till att jag är trött och tjock. Eftersom vi inte fått något bildbevis än kan man inte så noga veta. Det känns jättespännande och jag är förvånad över att jag känner mig så lugn och sansad. Jag brukar i vanliga fall tycka att det är jobbigt och ångestladdat med stora förändringar. Kan väl tänka mig att hormonerna hjälper till att trubba av humöret lite - jag tycker bara att det är skönt!

På återseende!

3 Comments:

Blogger Weetzia said...

GRAAAAAAAAAAATTIS GUMMAN =) Shit va kul för er !!!Har väl minsann anat att det var nåt på G :) Mig lurar du inte hihi. Hoppas verkligen du får må bra och uppleva massa mys nu. Ta vara på tiden och låt P ta hand om dig nu =) Måste träffas så jag får grattiskramaom dig snart. Barnledig nästa vecka om du har nån kväll över för "den här" *KRAMA* Å grattis igen =) Hälsa til P å =)

12:23 AM  
Blogger Zakko said...

Ska nog kunna klämma in en fikastund nästa vecka. Är ju sååå trött efter jobbet eftersom vi arbetar så långa dagar. Snark...

1:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lite lördagspussar från Teodor :-) Det var jätteroligt att få rå om dig en stund när du var här! Hoppas ni får en bra helg!

12:07 AM  

Post a Comment

<< Home