Hemvändarn

Monday, August 13, 2007

Åh, vad mätt jag blev...

... efter A-L:s födelsedagsmiddag. Men det var ju så gott så det var omöjligt att sluta innan magen var nära att spricka. (Precis som att den inte alltid är i det tillståndet...). Det bjöds på smarrig tacopaj, mumsiga räkor och härlig chokladkaka med massor av grädde till. Tre saker som verkligen föll mig i smaken. Om ni behöver muta mig nån gång i framtiden så funkar grädde och nåt kladdigt chokladigt bra!

Var även hem till mor och far och agerade bärhjälp. Min insats var att ligga i soffan och ta det lugnt vilket passade alldeles utmärkt i regnvädret. Per och bror fick däremot kånka både diskmaskin och takpannor. Å andra sidan släpar jag omkring på ett antal extra kilon dygnet runt, så det så!

Hos Christian var det fest i lördags. En ganska lugn tillställning med småprat, Guitar Hero för de som ville och lite gott tilltugg. Avslutade kvällen ganska tidigt och Per trodde i ett svagt ögonblick att vi skulle orka se en film när vi kom hem. Tio minuter in i An Unreasonable Man sov båda djupt i soffan...

Säga vad man vill om IKEA, men smarta lösningar för det mesta har de verkligen. Med hjälp av: KVARTAL - takskena och INEZ - Index/Sanela skapade vi en snygg avskärming i vardagsrummet. Bakom detta har världens bästa Per byggt ett nytt skrivbord som är både snyggt, praktiskt och väldigt blått. Det är verkligen superfint här hemma nu. Har ju varit ledig hela sommaren och verkligen haft tid att rensa, sortera och möblera om. Boa-innan-bebisen-kommer-hormonerna har självklart bidragit till det smått maniska pysslandet. Ska spara både mentala och digitala bilder av vårt "perfekta" hem för att minnas när sova, äta eller kanske hinna springa på toaletten står högst på prioriteringslistan. Och självklart kommer en skön promenad eller en mysstund gå för allt annat.


2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Snyggt jobbat av Per! Enligt säker källa (Johan) har ni fått det väldigt fint hemma. Förhoppningsvis får jag se det själv, med egna ögon i höst, å då kanske jag även får ta mig en titt på ert lilla tillskott! Häftigt, snart är han (eller hon) här! Tänker på dig och magen! kram

4:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jättefint!!

7:01 AM  

Post a Comment

<< Home