Hemvändarn

Tuesday, July 24, 2007

Konstiga drömmar

Under hösten har jag haft stora svårigheter att sova ut ordentligt. Något som jag verkar ta igen ordentligt nu. Visserligen är jag uppe på nattliga matrundor men däremellan är det inga problem att somna om (när jag väl har hittat en skön sovställning vill säga...). De senaste veckorna har jag börjat drömma väldigt mycket. Och framför allt väldigt märkligt. Många brukar drömma om förlossningen i det här skedet av graviditeten men jag verkar inte ha nått dit än. I natt drömde jag däremot att jag glömt bort vem pappan till barnet var. Och med glömt menar jag verkligen glömt, jag hade ingen som helst aning om vem det kunde vara. Dessutom visste jag inte vilken vecka jag var i. Tydligen var skogen den bästa platsen att leta efter den "försvunne" pappan i eftersom jag tillbringade största delen av drömtiden där. Vaknade till lite omtöcknad och förvirrad och upptäckte att jag låg i en dubbelsäng. -Hmm, tänkte jag lättad. Det är nog ganska stor sannolikhet att jag sover tillsammans med den blivande pappan, då är det ju bara att kika efter. Till min stora fasa var den andra sängsidan tom så jag fick fortsätta sväva i ovisshet. När jag väl vaknat på riktigt hade förvirringen som tur var släppt.

Var för övrigt på studiebesök idag. I rummet bredvid pågick en förlossning så vi blev något distraherade av de ljud (läs vrål) som kom därifrån. Hur som helst så kändes det bra att ha sett hur det ser ut, vad som brukar göras och framför allt var man ska ta vägen när det är dags! Mitt lugn håller i sig (peppar, peppar...).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du fortfarnde inte vet vem pappan är kan du fråga mig. Jag tror nämligen att jag vet vem det är. Hans namn börjar på P och lutar på er ;). Läskigt d där med att ni hörde en pågående förlossning! På ackis i Uppsala är det sjukt bra isolering..jag hörde endast mina egna vårl, som om inte d skulle vara nog...

5:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej gumman!
Hamnade hos M och S igår, men önskar idag att vi hade varit hemma och sett på film :-)
Är på jobbet fysiskt sett, men inte så mycket mer ;-)
Hoppas ni hade det bra igår och hittade någon god mat till slut?!
Kramar.

10:40 PM  

Post a Comment

<< Home