Hemvändarn

Monday, June 25, 2007

After midsommar

I helgen var det midsommar - tydligen. Vi lyckades styra ihop lite festligheter men mer än så blev det inte. Eftersom mitt svällande tillstånd inte tillät en fjällvandring höll vi oss här i krokarna istället. Var och en bidrog med lite olika maträtter så vi kunde äta oss mätta och belåtna. Hann med två lååångdragna kubbmatcher innan vi var tvugna att gå in. Trots att vädret slog om och blev jättefint var det ganska kallt på kvällen. Vid midnatt kände jag och Per oss ganska nöjda och åkte hem och sov gott. Eftersom jag redan sover bredvid min drömprins (och dessutom skulle bli väldigt snorig) struntade jag i blommor under huvudkudden.

Längtar för tillfället efter ett ordentligt åskväder för nu hänger luften tung som en gråsten över stan. Det känns som om jag väger minst hundra kilo och det är ansträngande bara att stå.

Bokade precis en resa över till Gotland nästa vecka. Det ska bli jätteskönt att komma iväg på en liten semester. Förra sommaren ägnade vi åt renovering av lägenheten så det känns välbehövligt med lite miljöombyte, ledighet + sol och bad!

Vad gjorde ni andra i helgen?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om resan till Gotland går via Stockholm är ni välkomna på en fika... :) Spelade också kubb i helgen, men har insett att jag är helt värdelös på det. Lyckades få ner kungen vid fel tillfälle, och det var väl ungefär allt jag lyckades välta...

5:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kubben gick inge vidare för mig heller... Andra omgången hade jag dessutom virat in mig i en filt vilket inte gjorde det hela lättare.

Vi hör av oss när vi är i närheten av Sthlm, förmodligen har vi mer tid på hemvägen. Vi märker väl var ni håller hus! Kram så länge

8:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha vilka sopor.... VI är... ja e ju också kass på kubb. Man får tamef.. skämmes varje gång det dras fram. Jaja den bjuder vi på tjejjer =).
Passa på och njut av resan nu gumman... hitta inte på en massa massa massa hela tiden... NJUUUUUT bara Njut =). KRAMEN

11:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är ledsen Sara men jag vet tyvärr inte hur man fixar ett extra rum. Tja om ni inte att redo att flytta vill säga ;). Hör av er när ni är i närheten av Uppsala..ni e så välkommna!!!

6:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blommor under huvudkudden blev det inga... Men annars var det en nästintill äkta svensk midsommar här i Turkiet. ;-) Sill och potatis blev det först dagen efter, men det var mumsigt. =) Hoppas allt är bra med er och bebisen i magen! Kram!

4:21 AM  

Post a Comment

<< Home