Hemvändarn

Monday, June 04, 2007

Värmeslag

fick jag inte men det har varit nära. Om det är fler än jag som tillbringat helgen någonstans i Sverige vet ni vad jag talar om. Det har varit sommar! Som getingar dras till jordgubbssaft har alla stackars bleka skandinaver lockats ut mot solens strålar. Och jag tror inte att det enbart var några få i min närmsta vänskapskrets som låg och svor över sönderbrända axlar på söndagkvällen... Lika chockerande att solen är varm varje år! Njuter av att mina anlag gör mig något mindre känslig mot solens strålar. Värmen är däremot ett annat kapitel. Tycker att det är ganska påfrestande i vanliga fall så det känns lite jobbigt just nu. Min kropp är redan som en påslagen kamin så den behöver inte så mycket extra uppvärmning. Fick gå hem på eftermiddan igår och ta en sval dusch och vila en stund för att... överleva, kändes det som. Försöker se på det hela positivt - det är ju bara hela sommaren kvar! Alla vet ju hur fort en sommar brukar gå, eller hur? Har i alla fall haft en kanonhelg med grillning, massa glass, frukost på balkongen och picnic i det gröna. Den svenska sommaren är ganska underbar.

Var på mätning, vägning och provtagning hos barnmorskan idag och fick veta att jag "sköter mig" exemplariskt. Har lyckats jobba upp mitt blodvärde en bra bit! Det känns bra. Mest för mig eftersom jag känner mig mycket piggare helt plötsligt. Trots att jag inte äter för två märks det faktiskt att det förbrukas mer mat än vanligt. Med tanke på hur vilda kullerbyttor och krumbukter den lilla krabaten lyckas genomföra är det inte så konstigt att jag behöver stoppa i mig nåt med jämna mellanrum. Fick dessutom reda på att jag inte bildat några antikroppar mot min lilla bebis, vilket är risken om man är Rh-negativ som jag. Skulle kännas jobbigt om vi skulle stöta bort varann nu när vi precis börjat lära känna varandra.

Hoppas ni andra haft det bra i helgen och att röda armar och axlar har slutat värka =)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Varmt e d här oxså vill jag lova! Äntligen sommar! Johan har skaffat sig en riktig bondbränna..sexi ;)! Hoppas allt är väl med er! Saknar er Östersundare vill jag lova! Hälsa hela goa gänget från mig!

10:34 PM  

Post a Comment

<< Home