Hemvändarn

Thursday, May 03, 2007

Gratulerad!

Vill bara börja med att tacka alla för grattishälsningar och uppvaktande på min STORA dag. Oj, oj oj nu är det inte många år kvar på 20-talet. Det känns faktiskt helt OK. Jag hade min stora ålderskris för några år sedan. Då kändes det verkligen som att livet bara hade rusat iväg totalt utan min inblandning. Fast med lite sunt förnuft, djupandning och några klokt fattade beslut känns det som att jag tagit kontrollen över mitt liv igen och insett att tiden inte är något vi kan rå på, hur gärna vi än vill det.

Tillbringade hela helgen i Nynäshamn där vi gästade min älskade kusin Anette och hennes två killar. Vi har blivit så omhändertagna och jag tror att min mage har vuxit mest av all god mat vi blivit bjudna på. Största anledningen till att vi åkte ner just nu var inbjudan till Novas dop. Det var jättemysigt att få vara med och se hur många nära och kära det kan samlas runt ett barn. Hon har verkligen många som kommer att ställa upp till 100%. Och ni som läst tidigare inlägg och känner mig sen förr vet att det fälldes en och annan tår i kyrkan. Lyckades glömma näsdukarna i bilen - inte bra!

Vad har mer hunnits med? Gjorde en utflykt till Ösmo plantskola och köpte massa fina (och ätbara) växter till balkongen. Det börjar bli dags att klä den i sommardräkt. På måndagen anslöt sig även min andra kusin med familj och min faster med man till sällskapet så huset fylldes snabbt. Vi hann med en mumsig middag innan det var dags för en tidigt och pytteliten majbrasa på stenhällarna nere vid en av bryggorna. Eftersom vädret var ganska kyligt fortsatte vi firandet inomhus med med ät- och drickbart. Jag drack Pommac! Avslutade kvällen ganska tidigt och sov skönt hela natten. Eftersom det var barn i alla möjliga åldrar närvarande väcktes jag ganska tidigt men beslöt mig för att ligga kvar och dra mig. Precis när jag höll på somna om hörde jag ett skrapande vid dörren och pang! Halva släkten skuttar in och sjunger för full hals och har med sig frukost och paket. Vilken start på födelsedagen! Resten av dagen tillbringade jag dock i bilen med undantag för några stopp på vägen för att säga hej till vänner man inte träffar så ofta. Fick en lyxig och romantisk middag på Max i Borlänge.

Sammanfattningsvis tycker jag att helgen har varit helt underbar. Har fått träffa underbara människor hela helgen, ätit god mat, njutit av soligt och vackert väder och varit helt ledig från tråkiga uppgifter några dagar. Livet kan inte bli mycket bättre!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Härligt att ni hade en sån bra vistelse här i trakterna. Härligt är också att man har en härlig sommar att se fram emot. Och i vårt fall en lång, härlig och LEDIG sommar att se fram emot. kram

10:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

hiihi.. jag veeeeeet det är inte lätt att stå emot den djävulen haha. det är den som drar en ner i fördärvet. Hur är det med magen snuttan =)//E

5:56 AM  

Post a Comment

<< Home