Hemvändarn

Tuesday, March 20, 2007

Förkylt

En annan upptäckt jag gjort (för att knyta an till ett tidigare inlägg) är att man som gravid är väldigt infektionskänslig. Det är precis som att bakterierna söker upp mig och tycker att min kropp är en utmärkt värd för... vad bakterier nu sysslar med. Just nu är jag hemma med feber, värk i kroppen och rossliga lungor. Och det är inte första gången den här terminen. Som tur är brukar jag återhämta mig relativt snabbt. Men det är ganska jobbigt, för att inte tala oekonomiskt, att vara hemma ofta. Och just idag känns det extra tråkigt. De andra är i skidbacken hela dagen! Efter ett par dagars massivt snöfall + dagens strålande sol skulle det varit helt underbart att jobba...

Firade diverse personer i helgen. Pers pappa var en av dem. Även Björn passade på att komma hem och bli uppvaktad av oss. Efter smörgåstårta, gräddtårta och diverse kakor åkte vi hem och däckade i soffan. Helgerna bjuder verkligen på spänning och äventyr!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja många förkylningar får man räkna med när man jobbar inom skolan. På grund av det tycker jag att man borde ha extra hög lön men riktigt så är det ju tyvärr inte.
Ses snart! Men då får du så lov att vara frisk. Inga förkylningsbakterier på min bebis tack! Kramar från oss

10:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är ingen bebis, men jag vill inte heller ha några förkylningsbaciller :)
Hör av dig när du är frisk/friskare så kan vi träffas!

Tänker jobba lite för att spara semesterdagar eftersom systeryster inte kommer förrän på söndag och blir kvar till efter påsk, men nästa vecka när L8 kommit in till stan får ni gärna komma på fika och så.
Krya på dig gumman!
Kramar.

11:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

krya på dig gumman! se till att hålla dig hemma så att du blir frisk! Kram!

12:50 PM  
Blogger Weetzia said...

*krya på er kram*

10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

trodde att bacillen persson dog för flera år sedan? =) hoppas att du kan ta kål pån igen. känner av bacilluskerna här oxå. får se hur det artar sig över helgen annars så är det operation sjuk som gäller.

7:13 AM  

Post a Comment

<< Home