Hemvändarn

Monday, May 14, 2007

Annars då?

Jo tack, det är bara fint. Har fått en rimlig förklaring till varför jag är så dödligt trött för tillfället. Orkar precis med jobbdagen och är lika förvånad varje gång jag parkerar bilen. Hur kom jag hem egentligen? Var hos barnmorskan och vägde, mätte, provade och lyssnade. Magput, vikt, hjärtljud och blodtryck såg kanonbra ut. Blodvärdet var däremot lite lågt så jag ska trycka i mig lite extra proteiner och järnrik kost så ska det nog ordna upp sig. Den lilla parasiten stjäl allt jag stoppar i mig och lever rullan i min mage. Själv säckar jag ihop i ett soffhörn när timmarna närmar sig eftermiddag.

Hade glitter och glamourlördag med schlager, varma mackor och jordgubbsvin - mumma! Lite synd såklart att det inte gick nå vidare för Sverige. Hann även ut till P:s syster och säga hej. De blivande kusinerna har börjat bli lite nyfikna på vad det kommer bli för liten filur de ska få lära känna. Malte tyckte inte det var så noga om det var en pojke eller flicka utan var mest intresserad om det var en tjuv eller polis. Stackarn kommer nog att bli lite besviken när han upptäcker att bebisen kanske mest liknar en degklump i början...

Nä, nu är det dags för min mumsiga räk/kycklingwok. Jag är hungrig!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

om du tröttnar på blodpudding finns det ju lite andra alternativ också... spenat eller mangold, kanske? Nåt som man kan bli förvånad över är att grovbröd med jordnötssmör innehåller mycket järn (just den kombinationen alltså). Både gott och (nästan) nyttigt. Glöm inte c-vitaminerna som gör att järnet blir lättare för kroppen att ta upp! Om du behöver ta järntillskott ska du inte ta det i samband med mat (bara med c-vitaminer i så fall), eftersom andra vitaminer kan göra att järnet inte tas upp av kroppen. Du kanske hade koll på det här eftersom du är hälsomedveten själv, men annars har du fått en gratislektion av en före detta hälsokostförsäljare... :)

1:39 AM  

Post a Comment

<< Home