Hemvändarn

Saturday, May 26, 2007

Snörvel

Mitt tröga tillstånd förvärras... Pollenallergiker som jag är har våren sina baksidor. I samma takt som grönskan kommer hälsas även rinnande näsa, svidande ögon och badbollsskalle välkomna. Dessutom har en liten elak bakterie flyttat in och gett mig feber och hosta. Barnbaciller är verkligen superjävliga!

Var på Bodaborg med skolan igår. Snacka om tempo! Tur att allt är på en och samma plats eftersom det var totalt omöjligt att hålla reda på dem när de snabbar än vesslor sprang mellan de olika rummen. Ena sekunden hade jag tolv elever och i nästa ögonblick var alla försvunna och jag var omgiven av låsta dörrar. Vi hade i alla fall med oss samma antal elever med oss hem som när vi kom dit, och alla stod på benen - mer än så tycker jag inte att man kan begära.

Ikväll blir det grillning i lyxgrillen som man tydligen kan låna av föreningen. Just nu är det strålande sol så jag hoppas att det håller i sig. Det har tenderat att regna på eftermiddagarna under veckan därför håller jag tummarna för att denna kväll blir ett undantag. Imorgon blir det morsdagsfirande*2 och födelsedagsfirande av min bror. Hoppas ni oxå får en trevlig helg!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home