Hemvändarn

Thursday, June 14, 2007

Svårt att fatta

Regn, regn och åter regn. Har genomlevt tidernas regnigaste skolavslutning. Faktum är att det är den första skolavslutningen det faktiskt har regnat på. I vanlig ordning svämmade tårkanalerna över när barnen sjöng i kyrkan. Och mot alla odds lyckades de genomföra Baloos sång i en och samma takt - imponerande! Tackades med blommor, kort och presenter och i samma sekund som sommarlovet infinner sig bleknar läsårets alla påfrestningar. Det är något speciellt med examensklädda och glada barn.

Hade städdag på förmiddagen. Med städning menas: ett ton papper spritt över rummet, nån liter vatten spilld på golvet, några som slåss, några som vilt springer omkring, ca hundra som ropar efter hjälp och Jonatan som passar på att frisera sin lugg lite. Inte konstigt att vi vuxna inte sa många ord under den gemensamma lunchen...

Imorgon åker jag ut till skolan för att dokumentera lite, lämna nycklar och packa ihop mina pärmar. Vad ska jag göra sen då? Vara ledig... på obestämd framtid. Det känns helt overkligt kan jag säga. Tycker verkligen att vi har tajmat det här ganska bra. En lång, skön och betald sommar innan det är dags att gå på mammaledigheten. Hoppas bara att vädret vänder!

Så här ser jag ut nu för tiden...

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Så fin du är!!!
Härligt med skolavslutning, tänk sedan när du har en egen liten som står och sjunger lucia-sånger och sommarsånger! Hihi =)
Har just börjat jobba efter massa år i skolbänken. Så skönt det är! Jag stormtrivs, men det är mest introduktion än så länge. S:t Görans sjukhus är jag på. Men man blir trött som tusan..
I morrn bär det av mot Nyköping och bröllop på lördag! Jag ska vara brudtärna,,,liiiite mkt i mitt huvud just nu!
Kram Mari

1:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kul med bröllop. Vi ska på 30-årskalas i alla fall. Alltid något! Det är kul att se hur huset växer fram. Stormtrivs med lilla (än så länge) magen. Kram!

1:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja skolavslutningar är härliga och helt plötsligt tycker man att alla barn är världens goaste och snällaste fast de ärligt talat kan vara rätt odrägliga ibland. Ha det bra! Kram

2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mina kommentarer fastnar inte här som det verkar! (Fast den här lär väl göra det) Kramar.

11:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Njut av sommaren och den växande magen! Må så gott, vi hörs!

Kramar Ellenor

4:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken härlig bild på dig och din mage. Njut av din sommar och ledighet och bara ha det fint!! Kramar morran

5:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Å vad magen har växt, eller liten däri är väl rättare skrivet ;! Vad fin du är!!! Saknar mitt gravida tillstånd...fast å andra sidan är jag glad att Molly är ute. Kram på er tre!!! Johan hälsar!

12:53 PM  

Post a Comment

<< Home