Hemvändarn

Thursday, July 19, 2007

Dumma kommentarer man som blivande förälder kan få samt vad man helst skulle vilja svar (del 1)

Vilka ska ni bjuda på dopet?
-Hmm, vet inte ens om det blir dop så vi har inte hunnit skriva inbjudningskorten än.

Ska du inte göra kejsarsnitt istället?
- Självklart, jag tror att det är betydligt skönare och smidigare att skära ut barnet ur kroppen.

Vad hoppas du att det blir?
- En bebis kanske!

Behöver verkligen P vara med på föräldrautbildningen? Det är ju du som ska föda.
- Nej vi har bestämt oss för att jag blir förälder så att han kan fortsätta leva som tidigare. Jag vill ju att det ska bli så smidigt som möjligt för honom.

Ska ni inte passa på att flytta till nåt större nu när ni blir fler?
- Jo, man får ju ett rejält bidrag till detta i och med att man blir gravid (och arbetslös). För att inte tala om all energi för flytt och renovering som tillkommer lika snabbt som kilona.

Vad du är vackert gravid!
- Jag tänkte först bli fult gravid men jag ändrade mig. (OK, då det kändes rätt skönt att får höra)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha! Roligt skrivit men säkert inte roligt att måste skvara på dessa frågor. Du har humor!
Kram

10:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror jag ger upp med att skicka kommentarer till dig, för det GÅR ju bara när jag skriver att det INTE går. GRRR.
Kram :-)

2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

A-L: fniss! Jag ser ju iaf att du försöker.

3:59 AM  

Post a Comment

<< Home