Hemvändarn

Friday, July 13, 2007

Såå trött

Ååh vad skönt det är att sova. Fast det är svårt att somna. Har varit lite förkyld efter Gotlandsvistelsen så jag är täppt i näsan. Antingen har någon gett mig lite baciller eller så beror det på bilens AC - en riktig fälla. Vårt sovrum är jättevarmt på natten, all värme som samlas i väggarna under dagen sprids i rummet på natten. Öppnar man fönstret blir det för kallt och näsan börjar rinna istället. Det är svårt att hitta sovställningar som är bekväma. Att sova på mage har varit en omöjlighet sen ett par månader tillbaks. Har kunnat ligga på rygg till nyligen - nu innebär det andnöd efter cirka femton sekunder. Vad som återstår är åt höger eller vänster, beroende på hur skruttbebisen behagar ligga. Sen var det de nattliga toabesöken och hungerkänslorna som skulle kunna få en att äta en spädgris mitt i natten. Lägger man ihop dessa faktorer, nästäppa, värme, kyla, hunger, toalängtan och små sparkar i magen så är det inte så konstigt att det är svårt att somna och sova skönt. Det är en himla tur att jag är ledig och kan ligga hur länge jag vill på morgonen för det börjar bli lite kämpigt att få ihop en längre sammanhängande sömnperiod. Kan för övrigt tillägga att det inte är någon som helst fara, har inte lidit det minsta hittills. Men idag är jag så där trött så man knappt vet vad man heter.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

lugn gumman =) om nåt år får du sova hela nätter igen *sssss*.................NÄ FÖLÅÅÅT... kunde inte hålla mig. *krama*

7:03 AM  
Blogger Zakko said...

Tack du!

9:40 AM  

Post a Comment

<< Home