Hemvändarn

Sunday, July 01, 2007

Semesterplaner och stora mängder mat

Åker till Gotland natten till onsdag. Det ska bli såå härligt att komma iväg från stan. Har sån tur att några nära vänner har stuga på Fårö där vi får komma och bo. Tack så mycket! Eftersom vi ägnade så gott som hela förra sommaren till att fixa med lägenheten känns det extra välbehövligt med en riktig semester. Sen har det även slagit oss att det är sista sommaren utan barn. Iiih! Nu menar jag verkligen inte att kombinationen barn och semester automatiskt är något negativt. Men jag tror att det är en helt annan sak att bara ha sig själva att tänka på när man reser jämfört med ansvaret för sina barn, oavsett om de är med eller inte.

Har för övrigt ägnat ganska mycket tid åt att äta. Var hos barnmorskan förra veckan och berättade att jag plötsligt börjat känna mig jättetrött. Kollade blodvärdet för säkerhets skull men det var högt. Däremot hade jag jättelågt blodsocker trots att jag nyss ätit. Åtgärd: ät mer! Eller framför allt oftare. Den lilla krabaten i magen har tydligen bestämt sig för att växa på sig ordentligt nu eftersom han/hon suger i sig ALLT jag äter. Så, för att själv kunna hålla mig hyfsat pigg och alert är det bara att stoppa i sig det som finns till hands. Idag hann jag till exempel äta frukost tre gånger innan Per ens klivit ur sängen... Tur att jag är erfaren ätare!

Hoppas alla mår bra och att ni haft en skön helg. Vi hörs!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoppas ni får det toppen på Gotland =) Vædergudarna KAN ju ha fel. Jag tror ni får kanonvæder. Gløm då inte bort att æta på vægen.... åsså sæger du åt Pær att han ska køra er førsiktigt!.
PØZZ

4:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hihi... Ja, frukosten är nog en enligt min åsikt dagens bästa måltid. Så varför inte slå till på stort att köra den x 3. =)

4:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tack för att ni ville komma och grattis till 2:a platsen (eller om det blir tredje när det är delad förstaplats?!) Vi hörs när vi kommer tillbaka om inte förr!!
KRAAM.

8:56 AM  

Post a Comment

<< Home