Hemvändarn

Friday, July 27, 2007

Lite pyssel

Igår kunde vi inte hålla oss längre. Fram åkte hammare, skruvdragare och ett gott humör. På några minuter monterade vi ihop den möbel som vår lilla sprattlande bebis så småningom ska få sova i. Att få spjälskyddet på plats visade sig vara den största utmaningen. Det känns smått overkligt att ha en liten spjälsäng stående i sovrummet.


I min lilla pysseliver lyckades jag även tillverka den här. Där ska blöjor, tvättlappar, barnolja, instruktionsbok(?) och alla andra skötselprylar få plats är det tänkt. Jag är lycklig över att ha rott projektet i land. Det brukar alltid vara något som jävlas när jag ger mig på mer avancerade syuppgifter än att fålla gardiner och jag reagerar genom att... lugnt lägga ifrån mig skapelsen =) Men den här gången gick allt bra! Måste vara min sirapshjärna som hjälper mig hitta lugnet.


Fick även tag på frisörsaxen och "råkade" klippa av en bit av luggen. Är väl medveten om att det kommer krävas lite jobb eftersom kort hår + mitt självfall brukar resultera i okontrollerat fluff. Men än så länge både känns och ser det ganska bra ut. (Tycker jag i alla fall!)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej!
Åh så duktig du är på att pyssla! Tänk om man hade hälften av din talang åtminstone =)

Du passar jättebra i lugg. Vid första blicken så tänkte jag, "vem har hon lagt ut en bild på". Sen såg jag att det är du. Jag ska också klippa mig snart och funderar på lugg. Det behövs så lite för att det ska bli en stor förändring. Din förändring blev jättelyckad!!!

Sköt om er!
Kram Sofia

8:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men gumman =) va söt du är !!! Som alltid!! Du passar ju jättebra i luggen.
Ang din fundering om min telefon så tog det inte många timmar dagen efter tills jag hade inhandlat mig en ny telefon... samma nummer så bara att skicka skicka skiiiicka !!! PÖZZEN

1:22 AM  

Post a Comment

<< Home