Hemvändarn

Sunday, September 30, 2007

Även jag

börjar känna mig lite krasslig. Per har varit dödligt (manligt) sjuk i nästan två veckor och nästan alla andra i min omgivning har varit snuviga och hostiga. Trodde att jag klarat mig men det verkar som att jag får ge mig och hoppas på att det inte blir så allvarligt. Kokade ihop en välgörande brygd på ingefära, honung och mjölk, något som fungerat bra mot onda halsar i alla tider. Vet inte vad som blev fel den här gången men precis lagom till att jag skulle börja dricka hade drycken förvandlats till en trögflytande, fil-liknande sörja - blä! Övergick till te med honung istället vilket var mycket mer lättdrucket.

Annars har vardagen flutit på som vanligt. Jag tänker en hel del på både mormor och farmor men eftersom Liam upptar så mycket av min tid och ger så mycket glädje är det svårt att vara ledsen långa stunder. Gissar att det först är på begravningen som jag kommer förstå vad som hänt. Och trots att det är jobbigt med begravning är det ändå skönt att få ett fint avslut och tillsammans med släkt och vänner säga hej då.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Usch, usch, hoppas du blir bättre!
....och att Per är bra nu så att han kan ta hand om dig och Liam.

Tack för i fredags!

Kram Ellenor

2:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Så som vi alla har umgåtts senaste tiden, så måste det ju vara din tur nu, tyvärr!
Hoppas att det går över fort bara!
Nu till en STOR nyhet:
Jag DISKAR, i DISKMASKINEN!!!! Yippie!
Så nu är det slut på alla middagar och fikakvällar ;-)
Nej då, vi kör väl något snart igen tycker jag?!
KRAAM.

7:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Sara
Trist att du åker på förkylningen du med. Men med tanke på den allvarliga infektion som Per har så är det ju inte konstigt att du blivit smittad, den verkar ju vara giftig den där..

Jag hoppas att begravningen blir ett fint avslut och ett vackert "på återseende". Det brukar konstigt nog kännas bättre när begravningen varit och livet går vidare med våra älskade ovanför oss som bevakande änglar.

Kram på dig

9:41 AM  

Post a Comment

<< Home