Hemvändarn

Thursday, August 30, 2007

En liten fundering

Var kommer ditt användarnamn/alias/blognamn ifrån? Jag brukar använda mig av Zakko eller Leogecko när jag inte använder mitt vanliga namn. Zakko kommer från världens snällaste hund och Leogecko härstammar från att jag en gång i tiden var matte till två leopardgeckos. Att min blog heter Hemvändarn beror på att började blogga precis när jag flyttat tillbaks till Ö-sund. Så var det med det! Nu är jag nyfiken på vad ditt/dina namn har för historia.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja du, mitt bloggnamn är ju L88. Först ville jag ha L8 eftersom det är en sorts förkortning på Lotta. Men det godkändes inte eftersom det var för kort så då klämde jag dit en åtta till. Häftigare än så var det inte!

12:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag valde mitt för att jag tycker att det är fint! -06 kommer av att det var det året jag reggade mig och att namnet redan var taget utan siffror!

1:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

http://drogen.blogg.se/1186732191_krt_barn_har_mnga_nam.html

Mitt inlägg om smeknamn/bloggnamn.

2:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Snygg + mamma = snyggmama. Enkel matematik ;).

2:38 AM  

Post a Comment

<< Home