Hemvändarn

Thursday, August 16, 2007

Vad gör man inte för kärleken?

Kom att tänka på en händelse som utspelade sig för snart två år sen. På den tiden var avståndet mellan mig och min älskade ganska precis fyrtio mil vilket kunde kännas ganska frusterande emellanåt. Vi träffades ganska ofta trots allt men att göra något spontant var lite svårare. Jag kom dock på en idé.
Eftersom jag visste att Pers kompis Björn hade en extranyckel bad jag honom skicka ner den till mig. Sen satte jag mig på nattåget mot Östersund efter en trevlig kräftskiva hemma på gården. Samme Björn med extranyckel hade dessutom fått i uppgift att se till att Per kom hem ordentligt den natten. Tidigt på morgonen gled jag in i Östersund och tog en smått nervös promenad till offret. Tänk om han skulle bli livrädd och slå ner mig! Hur skulle man själv reagera om någon helt oväntat kom och kröp ner i sängen tidigt en lördagmorgon? Som tur var gick allt bra. Överraskningen blev mycket uppskattad och jag fick bara höra att jag var galen på ett bra sätt!
En av mina favorithistorier är dock tjejen som ringde in ett mer eller mindre anonymt tips till polisen för att få sin alltför motorintresserade kille att spendera lite mer tid med henne. Det häftigaste är att hon lyckades hålla detta hemligt för honom i massa år. Starkt jobbat!

Ibland kan kärleken behöva lite hjälp framåt och det är alltid kul att få utlopp för lite knäppa idéer.


5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha!!! Du e rolig du Sara (syftar på min polis-historia). Det är inte alltså bara jag som gjort nåt stort för kärleken =) Det du gjorde var verkligen häftigt och ett stort bevis på den kärlek man bär inom sig. Jag tror jag ska skriva ner min historia i min blogg, den är värd att berättas om och om igen.
Nu ska jag packa inför helgen. Sköt om dig och tusen tack för god paj igår, mumma!
KRAM

7:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Och då har du gjort det RIKTIGT bra, som inte har sagt något på så länge Sofia ;-)
KRAAM.

1:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS TILL LILLGRODAN !!!!!!!!!! Massa kramar =)

6:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS!! Vilken liten sötnos han är!
Syns och hörs snart!!
KRAAM.

10:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS TILL POJKEN!!!

3:45 AM  

Post a Comment

<< Home