Hemvändarn

Tuesday, August 14, 2007

Har man inte arbete så skaffar man sig det...

Ibland (eller faktiskt ganska ofta) blir jag oerhört trött på att vara en ambitiöst lagd person. Jag får väldigt mycket gjort och allt jag gör blir noggrant utfört. Men ibland är det lätt att ta sig vatten över huvudet. Särskilt nu när varken kropp eller hjärna orkar med samma tempo som i vanliga fall. Som jag tidigare nämnt är det hemmapyssel som står på agendan för tillfället. Idag bakade jag lite gott matbröd vilket gick bra. Sen fick jag för mig att det säkert kan vara bra att hitta lite färdig mat i frysen när dagarna kommer vara fyllda av amning och blöjbyten. Därför hackade jag omsorgsfullt lök, vitlök och färska örter, rev morötter och fräste ihop en stor gryta med köttfärssås. Självklart skulle detta förpackas innan det stoppades in i frysen. Och duktig som jag är (eller smått dum) hade jag inte tid att vänta på att det skulle kallna. Eller, gud förbjude, kanske till och med be Per ordna det hela när han kom hem. Splash! Det var ljudet som uppstod när en påse nylagad köttfärssås spred sig över hela köket. Med en djuuup suck förbannade jag än en gång mitt duktiga jag och plockade fram disktrasa och skurmedel...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

men gumman då...... *krama*

4:02 AM  
Blogger Zakko said...

Tack Erika, den kramen behövdes igår!

9:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej där!
Ja du...vi har båda fullt upp kan man säga :)
Jösses vad tiden går snabbt. Snart är ni en familj!! Så roligt!! Förstår att du är lite pirrig....dax att börja planera Norrlandsresa snart!
Jag hoppas och tror att allt går bra, du kommer bli en jättebra mamma!

Vi jobbar på....sista semesterveckan nu, ska bli skönt att börja jobba :) vila upp kroppen lite! Man är inte van vid kroppsarbete 8h/dag! Men det blir fint, vi längtar så efter att flytta in!

Nu ska vi se på Poirot!
Kram Kram

10:57 AM  

Post a Comment

<< Home