Hemvändarn

Wednesday, August 22, 2007

Får jag lov att presentera...

Fast han kommer alltid vara Lilla Grodan för oss.


...lille Liam. Det är vad vi har bestämt oss för och det känns mer och mer rätt för varje dag. Efter bara fem dygns bekantskap har jag redan hunnit se lite personlighetsdrag. Tjurig, envis och uthållig är han - egenskaper från både mor och far? Annars verkar han vara en nöjd och glad bebis. Pigg är han inte för tillfället utan älskar verkligen att sova. Det ser så skönt ut.

Sötast när:
Han får så kraftiga hickattacker att ögonen går i kors varje gång han hickar till.

Argast när:
Han inte får något bra amningsgrepp och morrar som en ilsken björn till han hittar rätt.

Vackrast när:
Han ligger på Pers bröst och ser ut att ha det hur tryggt och varmt ut som helst.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åhh, så söt! Kul att du uppdaterat bloggen och på så sätt även mig. Ska bli så spännande att få träffa honom. Liam är ett mycket fint namn.
Tusen tack för mms:et som han skickade. Som jag skrev är jag imponerad över hans snabba inlärning. Är det pedagogen Sara som lärt honom eller den tekniska pappan Per?
KRAM!!

11:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det känns som Liam är det perfekta namnet för den underbara prinsen som kommit att dela världen med oss =). Själklart vet jag!! Känn absolut ingen stress för den som väntar på nåt gott =). PÖZZ

2:14 AM  
Blogger Zakko said...

Sofia: Vi försöker ju ge honom förutsättningarna för en effektiv inlärning - det verkar ju ge resultat. Vi får se vad han hittar på härnäst!
Erika: Snart så!

2:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hihi, ja början så känns dom ju mer som namnet de hade i magen än det namn de sedan får. Och tänk vad många små grodor det finns! Jag tror att alla jag umgås med som fick barn samtidigt som mig kallade sina bebisar för grodan. Förutom vi själva förstås... Men precis som du skriver så blir det mer och mer en Liam som dock kommer ha många,många smeknamn under årens lopp.

3:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken liten sötnos! skönt att förlossningen gick så bra oxå! =)

3:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

Han är helt underbart söt! Det gjorde ni bra! j hälsar som alltid!

9:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken söt liten groda! Och även om grodan är ett jättegulligt namn tror jag att Liam kommer att funka bättre för honom när han är vuxen...

11:23 PM  
Blogger Zakko said...

Ja, han är verkligen helt underbar på alla sätt - i vissa situationer mer än vanligt... Som sagt, namnet känns mer och mer rätt för varje dag fast vi inte använder det så ofta. Det är ganska många smeknamn vi använder för tillfället.

4:01 AM  

Post a Comment

<< Home