Hemvändarn

Monday, August 20, 2007

Jag hade fel!

Efter en intensiv natt och morgon för mig och min älskling fick vi träffa vår lilla skapelse på riktigt. Vi hade ju inte väntat oss ett möte förrän om några veckor men såna här speciella personer får man helt enkelt anpassa sig efter. Förlossningen kan sammanfattas som spännande, ganska lugn, svettig, smärtsam - ja, kärleksfull och med ett helt underbart avslut. Och överraskande! Det blev ju en liten kille! Jag som varit stensäker på att det skulle bli en tjej. För tillfället går han under namnet Lilla Grodan (han såg ut som en groda på ultraljudet) eftersom vi bara har en uppsättning med tjejnamn vi fastnat för. Jag tror dock att vi håller på närma oss ett beslut.

Hur ska jag beskriva honom? Lugn, älskar att sova, fina bruna ögon och massa mörkt hår, världens längsta fötter och helt underbar att snusa på. Rent vetenskapligt vägde han 3330 g och var 51 cm lång när han föddes. Redan en tredjedel av min längd! Vi är så glada och alldeles uppslukade av vår lilla krabat. Det här är helt otroligt!

Nu har jag två älsklingar!

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Man kan aldrig säga grattis för få gånger. Smyger in ett litet grattis här också =) Jag är glad och lättad över att allt gått bra för er. Det ska bli såå spännande att hälsa på er nästa gång för då är det inte bara Sara och Per vi ska hälsa på utan Sara och Per och "Lilla Grodan".

KRAM!!!

10:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gud så underbart, hela jag smälter. Flashbacks! Längar så efter att jag/vi får träffa underverket! Ha d gött nu och njut av varje sekund. Tiden går så sjukt snabbt...blinka å han är 6 månader ;). Kram!

11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag får rysningar in i själen av att se bilden och höra att ni mår bra =)!Komiskt att ha snart växt ikapp dig gumman hehe. Jag lämnar åt dig att höra av dig när ni känner att ni orkar med ivriga tant E... ser fram emot att träffa er =). Sköt om er ! kram!

12:48 PM  
Blogger Zakko said...

Ja, visst är han fin! Det här var större än jag trodde att det skulle vara. Jag njuter av varje sekund och älskar att ligga och titta på honom när han sover (vilket är nästan hela tiden...)

11:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

STORT GRATTIS från oss!
Det var minsann än söt kille som vi hemskt gärna kommer och hälsar på.

sköt om er!
Kram, kram

11:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Såååå söt han är! Lite roligt; i fredags (innan jag visste att allt redan var klart...) slog en tanke mig från ingenstans: "Jag är helt säker på att Sara kommer att få en kille". Hmmm, kan man vara synsk i efterhand? :)

12:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS!!!
Fantastiskt Sara!

Kram från mig o Daniel

4:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis! Vilken söt liten rackare.

7:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gumman..... jag drömde en dröm inatt..... med risk för att göra bort mig så säger jag nu... han ska väl inte heta Lennart va???

9:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

JÄTTEGRATTIS!!!!!

3:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Erika!
Jag tror på Ludvig, men det blir nog Lennart ;-)
Kram.

8:34 AM  

Post a Comment

<< Home