Hemvändarn

Sunday, October 14, 2007

Filmtajm

Igår var jag och Per på bio med Mathilda, Pers systerdotter. Det var köande, popcorn och läsk plus Shrek för hela slanten. Det var Mathildas första biobesök så hon hade fullt upp med att spana in allt vad biografen hade att erbjuda. Filmen var rolig tyckte jag. Från säkra källor har jag hört att det var en mycket uppskattad aktivitet. Liam var kvar hemma under säker bevakning av faster och kusin Malte. Han hade varit väldigt trött men inte riktigt kommit till ro för att sova. Därför vilade han ett öga i taget och hade (såklart) varit jättesöt. På kvällen tittade vi på Pirates of the Caribbean 3, något vi lika gärna hade kunnat strunta i. Liam var orolig och vi fick avbryta ett antal gånger för att trösta eller mata men även bortsett från avbrotten var filmen alldeles för rörig för min smak.

Bilen har fått byta till vinterdäck vilket känns bra eftersom det har varit halt flera morgnar den senaste veckan. Ett inför-vintern-projekt som återstår är att städa undan på balkongen. Alla stackars vissnande blommor ska bort och kuddar och filtar ska tvättas och läggas undan. Men varken tid eller lust har hittills infunnit sig, det finns betydligt roligare saker att lägga sin tid på...

För övrigt är jag mycket nöjd över att min A-kassa ÄNTLIGEN har kollat igenom mina papper ordentligt. Har skickat in en hel lunta med samma papper med start i juni och fått påminnelse på påminnelse om att jag behöver komplettera med de uppgifterna jag precis skickat. Till slut (alldeles innan jag höll på få ett utbrott) "råkade" handläggaren titta en extra gång och såg då att papperen redan fanns där. Vad bra! Nu återstår att se om de lyckas hitta något annat som fattas.

Jag jobbar för fullt för att fånga min leende bebis på bild men hittills har det varit svårt att tajma. Men den som väntar på något gott...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home