Hemvändarn

Monday, October 29, 2007

Jamen, du är ju naturligt smal...

...får jag ofta höra när man sitter och diskuterar matvanor och liknande. Särskilt när man försöker dela med sig av vettiga mattips och komma-i-form-övningar. Det har fått mig att fundera över om det kanske är så. Är vissa "naturligt smala"? Självklart har vi olika anlag, kroppstyper och kropssformer. En del kan nog aldrig (utan yttre påverkan) bli mannekängsmala medan andra inte kan bli kurviga. Jag hör väl till kategorin småväxt både till bredd och längd. Men jag tvivlar på att det är en omöjlighet för mig att bli tjock. Anledningen till att jag inte är det är väl snarare att jag har en god insikt i vad jag bör/inte bör äta och göra för att må bra. Och de gånger jag äter mycket gott (för tillfället hela tiden...) ser jag till att röra lite extra på mig. Kort sagt en balans mellan vad man stoppar i sig och vad man gör av med. Inte särskilt svårt men ganska krävande stundtals.
Så, naturligt smal? Ja, till viss del. Resten är ren ansträngning och sunt förnuft, så det så!

Förutom att fundera över livets stora frågor har jag höststädat balkongen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home